ثبت شرکت مسئولیت محدود یا LLC در امارات و ۴ نوع آن


 

ثبت شرکت مسئولیت محدود یا LLC در امارات

 

 

 

ثبت شرکت مسئولیت محدود یا LLC در امارات به چه صورت انجام میشود؟

 

در این مقاله با ثبت شرکت مسئولیت محدود یا LLC در امارات همراه شما هستیم. مزایای ثبت شرکت در امارات سبب شده است تا بسیاری در صدد ثبت کسب و کارشان در این کشور برآیند.

LLC مخفف limited liability company است و برگردان آن به فارسی شرکت مسئولیت محدود میباشد. چنین شرکت هایی با دریافت یک فرم حقوقی از سازمان تجارت امارات امکان انجام فعالیت های روزانه یک شرکت را دارند. اما تفاوت شرکت های LLC با سایر شرکت ها در این است که شرکت های LLC با محدودیت هایی مواجه اند.

توجه داشته باشید که ثبت شرکت مسئولیت محدود یا LLC  در امارات نیز مانند هر کشوری قوانین و مقررات مختص به خود را داراست. برای دریافت مجوز ثبت شرکت باید در این کشور حضور داشته باشید، در امارات برخلاف آمریکا امکان ثبت درخواست به صورت آنلاین وجود ندارد.

همچنین در بازه زمانی ۳۰ تا ۴۰ روزه ای که ممکن است فرایند ثبت شرکت به طول انجامد باید در این کشور حضور داشته باشید.

 

ثبت شرکت مسئولیت محدود یا LLC در امارات
ثبت شرکت مسئولیت محدود یا LLC در امارات

 

نکات قابل توجه ثبت شرکت مسئولیت محدود یا LLC  در امارات

 

با وجود این که ثبت شرکت مسئولیت محدود یا LLC  در امارات روند پیچیده ای ندارد اما بهتر است برای این کار از یک وکیل کمک بگیرید.

شرکت مسئولیت محدود یکی از رایج ترین نوع شرکت ها در امارات است. چنین شرکت هایی باید حداقل ۱ و حداکثر ۵۰ سهامدار داشته باشند. هزینه ثبت این نوع شرکت ها در امارات متغیر است اما میتوان هزینه تقریبی ۲۵۵۰۰ درهم را برای ثبت شرکت در این کشور پیش بینی کرد. البته باید ۸۰۰۰ تا ۱۵۰۰۰ درهم را هم برای ثبت نام تجاری و دیگر هزینه های اضافی در نظر داشته باشید.

گاه ممکن است  برای برخی از فعالیت های تجاری نیاز به تاییدیه ها و گواهی های انحصاری که از سوی مقامات صادر میشوند داشته باشید. دریافت این موارد منوط به پرداخت هزینه مضاعف است.

روند ثبت شرکت LLC در امارات

ثبت شرکت مسئولیت محدود یا LLC در امارات از یک فرایند سیستماتیک پیروی میکند و در صورتی که شرایط لازم را داشته باشید کار چندان سختی نخواهد بود. ابتدا لازم است فعالیت تجاری مورد نظرتان را که قرار است ثبت شرکت در حیطه مربوطه به آن انجام شود، شناسایی نمایید.

در مرحله بعد باید برای ثبت نام تجاری اقدام نمایید. پس از دریافت تاییدیه های اولیه به سراغ دریافت پیش نویس تفاهم نامه انجمن (MoA) و سایر توافق نامه ها بروید.

مرحله بعدی در ثبت شرکت مسئولیت محدود یا LLC در امارات مربوط به انتخاب لوکیشن مورد نظرتان است. باید محل کار و مکان مشخصی که قرار است شرکت در آن واقع شود را انتخاب نمایید. پس از عبور از سایر مصوبات دولتی باید مدارک لازم را ارائه نموده و هزینه مربوطه را پرداخت نمایید.

مجوزهای تجاری قابل اخذ در ثبت شرکت مسئولیت محدود یا LLC در امارات ۴ نوع هستند که باید بسته به حوزه فعالیتی شرکت نسبت به دریافت آن ها اقدام نمایید. مجوز صنعتی (Industrial license) مربوط به کسب و کارهایی است که درصدد تولید کالا در کشور امارات هستند.

مجوز حرفه ای مربوط به کسب و کارهایی است که به دنبال ارائه خدمات مشاوره ای، پزشکی، حقوقی و سایر فعالیت های تخصصی هستند. به این مجوز Professional License نیز میگویند.

در صورتی که مایل به انجام فعالیت های تجاری و بازرگانی در امارات هستید باید برای اخذ مجوز تجاری (Commercial License) اقدام نمایید.

دسته چهارم مجوزها مربوط به شرکت هایی است که قصد انجام فعالیت های تفریحی و گردشگری را دارند. این مجوز تحت عنوان مجوز گردشگری یا (Tourism License) صادر میشود.

ایرانیان برای ثبت شرکت مسئولیت محدود یا LLC در امارات بیشتر از مجوز نوع سوم استفاده میکنند. برای این کار ساده ترین روش دریافت ویزای توریستی، و تبدیل آن به ویزای سرمایه گذاری است.

البته لازم است پس از حضور در امارات درخواست خود مبنی بر ثبت شرکت را به سازمان توسعه اقتصادی امارات متحده عربی ارائه نموده و مجوز مربوطه را دریافت نمایید.

 

مزایای ثبت شرکت مسئولیت محدود یا LLC در امارات

 

 

همانطور که پیشتر نیز ذکر شد ثبت شرکت مسئولیت محدود یا LLC در امارات مزیت هایی دارد که سبب رونق ثبت شرکت در این کشور شده است. اولین و مهمترین مزیت ثبت شرکت مسئولیت محدود در امارات روند ساده آن است.

پس از ثبت شرکت در امارات هزینه هایی همچون مالیات مضاعف را پرداخت نخواهید کرد. LLC شامل حدود ۲۰۰ زیر مجموعه است که میتوانید به فعالیت در هر یک از آن ها بپردازید. همچنین روند ثبت نام و تاسیس شرکت در امارات بسیار کوتاه است. این مسئله سبب صرفه جویی در زمان خواهد شد.

در امارات مالیات بر ارزش افزوده تنها ۵ درصد و مالیات بر درآمد ۰ درصد است. به علاوه بدون داشتن کفیل اماراتی امکان داشتن ۱۰۰ درصد مالکیت شرکت برای سرمایه گذار وجود دارد.

 

اقامت امارات از طریق ثبت شرکت در دبی

 

پس از ثبت شرکت مسئولیت محدود یا LLC در امارات شما نقش یک سرمایه گذار را در این کشور خواهید داشت و میتوانید برای دریافت ویزای امارات درخواست دهید. با استفاده از این ویزا میتوانید به مدت ۲ سال مقیم امارات باشید. همچنین امکان ثبت درخواست دریافت ویزا برای خانواده، همکاران و کارمندان خود را پس از ثبت شرکت مسئولیت محدود خواهید داشت.

ثبت شرکت مسئولیت محدود یا LLC در امارات
ثبت شرکت مسئولیت محدود یا LLC در امارات

 

ثبت شرکت مجازی در امارات

در صورتی که قصد ثبت شرکت مجازی در امارات را دارید نیازی به حضور در این کشور نیست. بلکه میتوانید درخواست خود را به صورت آنلاین به ثبت برسانید. برای این کار لازم است ابتدا اسناد مربوطه را آپلود نموده و درخواست خود را مکررا پیگیری نمایید.

در مرحله بعدی لازم است مدارک هویتی خود را در vfs global تکمیل نمایید. پس از این مرحله هزینه ثبت شرکت مجازی را به صورت آنلاین پرداخت نمایید.

با توجه به سادگی فرآیند و مزایایی که برای ثبت شرکت در دبی خاطر نشان شد بدیهی است که روز به روز بر تعداد شرکت هایی که در امارات به ثبت رسیده اند افزایش یابد. در پایان امیدواریم این مقاله برای شما مفید واقع شده باشد و شما در مراحل  ثبت شرکت مسئولیت محدود یا LLC در امارات یاری نماید.

با ثبت چه نوع شرکتی در امارات می توانیم ۱۰۰ درصد سهام را دارا باشیم؟

با ثبت شرکت LLC در امارات میتوانید بدون کفیل اماراتی ۱۰۰ درصد سهام را دارا باشید.

آیا می توان به صورت آنلاین در امارات شرکت ثبت کرد؟

بله میتوان اما بازهم باید جهت احراز هویت در امارات حضور داشته باشید

2 دیدگاه

  • سلام اینکه گفته شده میتوان شرکت llc با مالکیت ۱۰۰ درصد در دبی داشت، شرایطش چیه؟
    توی خود دبی یا منظور مناطق ازادش هستن؟

    • سلام وقت بخیر
      بله در دبی هم می توانید دارای ۱۰۰ درصد سهام و یا مالک ۱۰۰ درصد سهام بدون اسپانسر و یا کفیل باشید.
      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *