خدمات حسابداری

 

خدمات حسابداری و مالی

 

این روزها سازمانی که دستخوش پیشرفت است انعطاف پذیری بالایی دارد. وضعیت اقتصادی این روزهای ایران به صورتی است که خدمات حسابداری باید بخش مهمی از عملکرد هر سازمان به خصوص در سال ۱۴۰۳ محسوب شود. در واقع مجموعه ای که قابلیت تطبیق با شرایط را نداشته باشد قطعاً نابود می شود. اگر پروسه خدمات حسابداری به صورت تخصصی صورت بگیرد میزان خطا کمتر می شود و در نهایت شرایط خوبی در پیش نخواهد بود.

 

خدمات حسابداری
خدمات حسابداری

 

خدمات حسابداری در یک نگاه

 

برای اینکه خدمات حسابداری به طور دقیق مشخص شود می بایست همه موارد سنجیده شود. فرض کنید در یک شرکت بازرگانی کار می کنید، در این شرکت انجام امور مربوط به بازاریابی دیجیتال یا مسائل حسابداری قطعاً در لیست امور تخصصی قرار گرفته اند.

به این معنی که باید نیازهای اصلی شرکت سنجیده شود، وضعیت مالی مشخص شود و پیش بینی های درستی در پیش گرفته شود. بسیاری از مجموعه ها تخصص کافی در امور حسابداری ندارند. برون سپاری خدمات حسابداری یک شرکت سبب می شود تا همه جزییات به دقت بررسی شود و نکات به شکل اصولی دنبال شود. در بهترین شرایط همه جوانب می بایست مدنظر قرار بگیرد.

خدمات حسابداری شامل مجموعه ای از خدمات تخصصی در راستای مدیریت امور مالی یک کسب و کار محسوب می شود. این خدمات توسط یک شخص و یا یک شرکت حسابداری خبره صورت می گیرد و اهمیت بالایی دارد. در واقع خدمات حسابداری به همه خدماتی گفته می شود که مربوط به واحد اقتصادی یک شرکت باشد.

بسیاری از امور مالی و محاسباتی از ابتدای یک سال مالی تا پایان آن به صورت کاملاً پیچیده سنجیده می شود. خدمات حسابداری می تواند در چندین بخش ارزیابی شود. از آنجایی که دو نگاه مختلف به خدمات حسابداری وجود دارد سعی کرده ایم، ادامه متن را به هر یک از موارد بپردازیم.

 

خدمات مالی و حسابداری
خدمات مالی و حسابداری

 

شرکت حسابداری از نظر ارائه خدمت

 

به طور کلی دو نگاه اساسی به خدمات حسابداری وجود دارد. نگاه اول مربوط به خدمات مالی شرکت حسابداری است و مورد بعدی نیز مربوط به انواع شکل ارائه این خدمات به واسطه شرکت های حسابداری است. به طور کلی جزییات در امور حسابداری بسیار مهم است. یکی از موارد مهم خدمات مشاوره حسابداری است که برای هر شرکتی مهم بوده و باید با همه جوانب سنجیده شود.

این خدمت برای شرکت هایی مناسب است که خود دارای تیم حسابداری هستند اما نیاز به مدیریت بهتر امور مالی دارند. در این راستا یک سری مشاوره ها و نظارت های دقیق و اصولی تر صورت می گیرد تا شرکت بتواند مسیر را به بهترین نحو طی کند و همه شرایط را بسنجد.

در این نوع شرکت ها پروسه نظارت یا ارائه مشاوره مالی به منظور بهبود فرآیند و انجام امور مالی صورت می گیرد. کسانی که خدمات مشاوره ای حسابداری را می پذیرند می بایست فن بیان قوی داشته باشند.

این گروه دوره های مختلفی را پشت سر گذاشته اند و توانسته اند همه امور را به طور دقیق و اصولی دنبال کنند. بررسی ها نشان می دهد که خدمات مشاوره حسابداری در سال های اخیر به چند دسته تقسیم شده است تا انتخاب برای افراد آسانتر باشد و بتوانند تصمیم گیری درستی روی امور داشته باشند. البته که گاه نیاز به تقسیم بندی مشاوره بر اساس مشکلات درون سازمانی یک شرکت است که این موضوع به نوبه خود شرایط دیگری را دنبال می شود.

مشاوره یا نظارت می تواند به صورت موردی باشد. یعنی شرکت در یک مورد خاص درخواست می کند و خدمات مشاوره به شرکت ارائه می شود. بحث نظارت یا مشاوره معمولاً به واسطه ارسال موقت یک حسابدار مشاور به مجموعه مورد نظر همراه است.

 

خدمات مالی
خدمات مالی

 

خدمات مشاوره حسابداری شامل چه مواردی است؟

برای اینکه خدمات حسابداری از نظر مشاوره مشخص تر شود سعی کرده ایم همه امور را به طور دقیق بررسی کنیم و شرایط را برای شما ارزیابی کنیم. مورد اول ارائه خدمات مشاوره در زمینه امور مالیاتی است که نیاز به تخصص بالایی دارد و گروهی که برای این امر اعزام می شوند باید دید گسترده ای داشته باشند و همه جوانب را بسنجند.

مورد بعدی مشاوره در زمینه تنظیم قراردادها است که به نوبه خود بسیار مهم بوده و سبب می شود تا ضرر و زیان ها به حداقل برسد. تجزیه و تحلیل صورت های مالی مثل سود و زیان و ترازنامه های حسابداری سومین بخش از خدمات حسابداری را پوشش می دهد که به نوبه خود دردسرهایی را نیز به همراه دارد و باید همه جوانب به دقت سنجیده شود. البته که تجزیه و تحلیل صورت های مالی بر اساس گردش مالی شرکت صورت می گیرد و نیاز است که موقعیت ترازنامه ها بررسی شود.

مشاوره در زمینه مصاحبه و استخدام نیروی حسابدار یکی دیگر از مواردی است که می تواند بخش مهمی از خدمات حسابداری را شامل می شود. به هر حال یک شرکت برای اینکه بتواند نیروی حسابدار خوبی داشته باشد، باید پارامترهای مهمی را مدنظر قرار دهد و همه جوانب را به درستی بسنجد. دقت کنید که نیروی حسابدار در سال های اخیر بر اساس موقعیت شرکت انتخاب می شود.

. در خدمات مشاوره ای حسابداری بررسی سیستم ها و فرآیندهای مالی نیز موضوع مهمی است. نیاز است که مشاوره ها و پیشنهادات لازم در این زمینه به دقت صورت بگیرد و همه جوانب به درستی سنجیده شود. البته که این موضوع در سال های اخیر گسترده تر بررسی می شود.

 

مشاوره خدمات مالی
مشاوره خدمات مالی

 

خدمات حسابداری در نظر پشتیبانی

 

موسسه حسابداری خدمات مختلفی در اختیار شرکت های کوچک و بزرگ قرار می دهد و یکی از مهمترین خدمات حسابداری نیز مربوط به خدمات پشتیبانی و فنی است. خدمات عملیاتی به طور کلی مربوط به راه اندازی سیستم های مالی در شرکت است که می تواند فرآیند حسابداری را به صورت اتوماتیک پیش ببرد و یک گام مهم در واحدهای اقتصادی محسوب می شود.

در واقع می توان گفت که فنی ترین خدمات حسابداری مربوط به این بخش است و می تواند اصول اجرایی خاصی داشته باشد. پشتیبانی همراه به واسطه موقعیت حسابداری یک شرکت سنجیده می شود.

 نیازهای حسابداری هر مجموعه به عوامل زیادی بستگی دارد و خدمات آنها نیز مورد ارزیابی قرار می گیرد و بسیار مهم است که اصول پشتیبانی به دقت بررسی شود. برخی از شرکت ها در انتخاب نرم افزار مناسب برای حسابداری دچار تردید هستند به این ترتیب نیاز است که نرم افزارهای حسابداری مناسب بر اساس شرایط شرکت ارائه شود و البته که مشاوره های لازم در اختیار شما قرار می گیرد.

 

سودآوری را تجربه کنید!

خدمات فنی و عملیاتی شرکت حسابداری معمولاً شامل یک سری اصول مشخص نیز می شود. مثلاً طراحی و تدوین سیستم های حسابداری و سیستم های انبارداری از موارد مهم محسوب می شود. برخی از شرکت ها نیاز به سیستم های انبارداری پیشرفته هستند و باید مشاوره های اولیه را دریافت کنند. یکی دیگر از امور پر اهمیت مربوط به راه اندازی برنامه حسابداری و ارائه خدمات پشتیبانی مورد نیاز آن است.

کسب و کار در این راستا به بهترین نحو صورت می گیرد و شرایط خاص خود را دارد. راه اندازی سیستم های مرتبط به امور مالی و حسابداری یعنی سیستم های حضور و غیاب نیز از دسته مواردی است که توسط تیم خدمات حسابداری در اختیار شرکت قرار می گیرد.

 

خدمات مالی
خدمات مالی

 

خدمات حسابداری از نظر اجرایی

 

خدمات حسابداری از نظر اجرایی راه و رسم خود را دارد. در این نوع از خدمات معمولاً همه امور اجرایی یک مجموعه به شرکت های حسابداری سپرده می شود. بسیاری از امور اجرایی از خدمات حسابداری یک مجموعه معمولاً به شرکت های حسابداری ارائه می شود. این امکان نیز وجود دارد که برخی از امور اجرایی برون سپاری شود و برخی دیگر توسط تیم حسابداری صورت بگیرد.

در بیشتر موارد شرکت هایی که از خدمات اجرایی استفاده می کنند می توانند از خدمات عملیاتی و مشاوره نیز کمک بگیرند تا شرایط بهتر پیش برود. احتمالاً یک نیروی حسابدار خبره از شرکت می تواند خدمات حسابداری را برای مجموعه ارسال کند. به این ترتیب امور حسابداری مجموعه به طور کامل برون سپاری می شود و هیچ مشکلی وجود نخواهد داشت.

به طور کلی خدمات اجرایی مربوط به امور حسابداری حقوق و دستمزد و همینطور ارسال لیست های بیمه و مالیات حقوق است. انجام انواع عملیات حسابداری شرکت ها به صورت کاملاً حرفه ای صورت می گیرد. تهیه و تنظیم صورت های مالی و حسابرسی ها نیز توسط شرایط خاص دنبال می شود. این گام ها به واسطه امور اجرایی خدمات حسابداری به صورت کاملاً دقیق و درست دنبال می شود.

 

خدمات مالی
خدمات مالی

 

خدمات حسابداری چند منظوره

 

البته نام و اصطلاحی که برای این نوع خدمات حسابداری در نظر گرفته میشود، امور ۳۶۰ درجه یا ترکیبی است. در واقع چندین روش مختلف برای ارائه خدمات حسابداری در نظر گرفته می شود. مورد بعدی که باید بدانید این است که برخی از خدمات حسابداری شامل نیازسنجی های مخصوص است و سبب می شود که رزرو خدمات به بهترین نحو صورت بگیرد. به طور کلی خدمات شرکت حسابداری در چندین بخش ارزیابی می شود.

خدمات حسابداری مالیاتی بیشتر مربوط به بخش مالی می شود. خدمات مالیاتی به طور کلی نیاز به حسابداری با دانش بالا دارد و می بایست موقعیت آن سنجیده شود. مثلاً شخص باید بتواند اظهارنامه مالیاتی را به دقت تهیه و تنظیم نماید.

همینطور نیاز به تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیات بر ارزش افزوده خواهد بود. نکته مهم دیگر مربوط به تهیه و تنظیم گزارش های فصلی است. البته که نیاز است مالیات بر درآمد پرسنل نیز سنجیده شود. تهیه و تنظیم دفاتر قانونی شرکت مثل دفتر روزنامه و دفتر کل از موارد مهمی است که باید ارزیابی شود. تنظیم اظهارنامه عملکرد می بایست در بهترین شرایط سنجیده شود.

نکته مهم دیگر مربوط به پیگیری مسائل و مشکلات مالیاتی و تلاش برای رفع آنها است. همه موارد یاد شده بخش مهمی از خدمات حسابداری را شامل می شود و باید همه جوانب سنجیده شود.

خدمات مالی چند منظوره
خدمات مالی چند منظوره

 

خدمات مالی و حسابداری شامل چه مواردی است؟

 

خدمات مالی و حسابداری شاید پیچیدگی زیادی نداشته باشد اما نکته مهم این است که نیاز به مراقبت و نظارت دائمی دارد. خدمات حسابداری در این زمینه باید به اصول موجود تسلط کافی داشته باشد.

مثلاً بخشی از خدمات حسابداری شامل ارسال نماینده شرکت حسابداری برای انجام امور اجرایی است. همینطور نیاز است که نظارت بر اسناد حسابداری صورت بگیرد. تهیه گزارشات مالی میان دوره و سالانه از مواردی است که گاه دیده می شود. نظارت و کنترل حساب ها به صورت لحظه ای باید به دقت انجام شود.

از سوی دیگر بستن حساب ها از مواردی است که اگر با دقت بالا صورت نگیرد دردسر ساز می شود. انجام امور حسابداری شرکت های بازرگانی و همینطور امور صنعتی و پیمانکاری نیز از موارد بسیار مهم محسوب می شود.

 

حسابداری اداری
حسابداری اداری

 

خدمات حسابداری اداری و کارکنان

 

خدمات حسابداری مربوط به امور مالی کارکنان و همینطور مسائل اداری باید بر اساس یک قانون و شرایط خاص صورت بگیرد. مثلاً انجام امور استخدام نیرو و کارگزینی به نوبه خود بسیار پر اهمیت است. تنظیم انواع قرارداد و همینطور انجام امور مربوط به انتقال و جابجایی نیز می تواند شاخص های مخصوصی داشته باشد.

از سوی دیگر انجام امور پرونده های پرسنل و نگهداری از آنها نیز باید دقیق و قابل قبول باشد. در بخش خدمات حسابداری نیاز است که امور بیمه به درستی انجام شود و همینطور لیست بیمه تامین اجتماعی نیز به درستی ارسال شود.

 

هدف از خدمات حسابداری

یکی از مهمترین اهدافی که برای خدمات حسابداری در نظر گرفته می شود تهیه اطلاعات مورد نیاز مدیران داخلی شرکت است. این اطلاعات گاه به سختی یافت می شود و نیاز است که جوانب مختلفی بررسی شود.

هرچه سطح اطلاعات مدیران شرکت بیشتر باشد نتیجه کار بهتر خواهد بود و می توانند پیش بینی های لازم را داشته باشند.

مورد بعدی مربوط به اطلاعات لازم برای استفاده کنندگان خارجی نظیر سرمایه گذاران و همینطور بانک ها و اداره مالیات است. سرمایه گذاران برای ورود به پلن های سرمایه ای باید اطلاعات لازم و کافی داشته باشند و بسیار مهم است که همه جوانب را بسنجند.

. نکته مهم دیگر که باید بدانید اصول مربوط به امور اداره مالیات است. در واقع اداره مالیات تلاش خود را کرده است که خدمات حسابداری را به بهترین نحو دنبال کند و در این زمینه بسیار موفق ظاهر شده است.

تجزیه و تحلیل اطلاعات به دست آمده و همینطور محاسبه عوارض، بیمه و مالیات یکی دیگر از مواردی است که باید مدنظر قرار بگیرد. اینطور که بررسی ها نشان می دهد هرچه سطح تجزیه و تحلیل دقیق تر باشد می توان گفت که مسیر اجرایی بهتر است.

خدمات حسابداری مربوط به ارائه اطلاعات لازم در بخش تولید و تصمیم گیری در راستای فروش نیز خواهد بود و سبب می شود تا مسیر بازاریابی بهبود یابد. مستند کردن رویدادهای مالی نیز بخش مهمی از کار است و چه خوب است که این موضوع دقیق و اصولی باشد.

دقت کنید که اجرای گزارش و تجزیه تحلیل مالی از عملکرد شرکت نیاز به تخصص بالایی دارد و اگر شخص در این زمینه تخصص نداشته باشد با مشکل روبرو می شود.

 

حسابداری اداری
حسابداری اداری

 

تفاوت خدمات حسابداري و خدمات حسابرسی

 

کارکرد و روش خدمات حسابرسی و خدمات حسابداری معمولاً یکسان است اما یک سری تفاوت های مهم مطرح است که دانستن آنها می تواند کمک زیادی به شرکت ها نماید. به طور کلی در خدمات حسابداری هدف اصلی تهیه گزارش و محاسبه جزئیات مربوط به هر گزارش است.

در مورد حسابرسی شرایط فرق دارد و حسابرسی، صحت عملکرد حسابداری را بررسی می کند. به طور دقیق تفاوت خدمات حسابداری و حسابرسی را می توان به شکل زیر ارزیابی کرد.

در خدمات حسابداری، تهیه و تنظیم و ثبت اسناد در دفاتر به شکل دستی و یا به واسطه نرم افزار مخصوص صورت بگیرد. در حالی که حسابرسی با ثبت حساب ها کاری ندارد. در واقع صحبت ثبت و اطلاعات مهمترین وظیفه حسابرسی است.

حسابداری صحت اطلاعات مالی را بررسی نمی کند. یعنی با درستی هزینه ها کاری ندارد اما تراز شدن محاسبات را به دقت ارزیابی می شود. در واقع منشا اطلاعات مالی باید توسط خدمات حسابرسی بررسی شود.

شرکت ها به امور و خدمات حسابداری نیاز مداوم دارند. در واقع در شرکت ها بسیاری از پروسه های مالی به صورت روزانه به ثبت می رسند. اما این امر برای حسابرسی چندان مدنظر نیست. انتخاب تیم خبره برای خدمات حسابداری از مواردی است که باید به دقت صورت بگیرد.

 

شرکت حسابداری اداری
شرکت حسابداری اداری

 

شرکت خدمات حسابداری چیست؟

 

با توجه به وجود فعالیت های مالی همه شرکت ها نیاز به امور حسابداری دارند. اطلاع یابی از وضعیت مالی شرکت و همینطور پرداخت مالیات و بیمه از موارد مهم خدمات حسابداری محسوب می شود. به طور کلی نیاز همه شرکت ها به حسابداری مساوی نیست و این موضوع به نوبه خود شرایط خاصی را میطلبد.

شرکت های تازه کار و کوچک معمولاً امور مالی زیادی ندارند و استخدام یک حسابدار معمولاً کار دشواری محسوب می شود اما خدمات حسابداری می تواند مسیر مشخصی را دنبال می کند.

در بسیاری از شرکت ها نیاز به نیروی حسابدار تمام وقت نخواهد بود. به طور کلی با توجه به حجم پایین امور مالی نیز این روال می تواند برون سپاری شود و وظیفه شرکت خدمات حسابداری نیز همین است. شرکت حسابداری پس از عقد قرارداد خدمات حسابداری اقدام به ارائه خدمات می کند.

همه مسئولیت ها بر عهده این شرکت صورت می گیرد. اگر اشتباهی در محاسبات صورت بگیرد عواقب آن متوجه شرکت حسابداری است. شرکت حسابداری باید متخصص و با تجربه باشد تا میزان خطای احتمالی به حداقل برسد.

 

عوامل موثر در تعرفه خدمات حسابداری

 

یک سری عوامل مهم روی تعرفه خدمات حسابداری تاثیر می گذارند. مثلاً کیفیت گزارشات درخواستی یکی از موارد مهم است. هرچه کیفیت بالاتری برای بررسی امور در نظر گرفته شود نیاز است که هزینه بیشتری پرداخت شود. مورد بعدی نوع فعالیت است. خدماتی که از شرکت خدماتی طلب می شود بر اساس نوع خدمات و یا موضوع آن سنجیده می شود.

. حجم کار از موارد دیگری است که قطعاً نیاز به بررسی دارد. خدماتی که از سوی شرکت های خدماتی طلب می کنید بر حسب تقسیمات نوع خدمات و یا موضوع در نظر گرفته می شود که در نهایت روی هزینه تاثیر می گذارد. در واقع اگر فعالیت حسابدار بر حسب ساعت و فشار کاری زیاد باشد، تعرفه مورد نظر بیشتر خواهد بود و این بستگی به شرایط کاری دارد. دقت کنید که خدمات حسابداری در سال های اخیر دسته بندی های خاص خود را دارند.

مورد بعدی سود شرکت است. بر اساس معیار سود شرکت، حسابدار در سود به دست آمده مشارکت خواهد داشت. یعنی هرچه سودآوری بیشتر باشد درصد مشخصی برای حسابدار به پاس خدمات وی در نظر گرفته می شود.

در نهایت میزان تخصص اهمیت زیادی دارد. هرچه تخصص شخص بیشتر باشد در نهایت دقت کار بیشتر شده و در نهایت می تواند خطای حاصل را کمتر کرد. تحصیلات و سابقه بیشتر به طور کلی روی افزایش تعرفه خدمات حسابداری تاثیر می گذارد.

 

برای انتخاب بهترین شرکت حسابداری به نکات زیر توجه داشته باشید!

خدمات حسابداری کار ساده ای به نظر می رسد اما دقت و نظارت روی کار از مواردی است که اگر به درستی صورت نگیرد مشکلات زیادی به همراه می آورد پس بسیار مهم است که در انتخاب شرکت حسابداری همه جوانب سنجیده شود. شرکت های حسابداری روز به روز بیشتر می شوند بنابراین پارامترهای مهم در انتخاب را جدی بگیرید.

در ابتدا باید توانایی فنی و تخصصی شرکت یا موسسه را بسنجید. نیاز است که توانایی شرکت در امور مالی و مالیاتی را در نظر بگیرید. می بایست تعهدات شرکت را ارزیابی کنید. سطح تعهدات شرکت حسابداری بسیار مهم است و باید به دقت دنبال شود. نکته مهم دیگر مربوط به تنظیم قرارداد دو طرفه است.

قرارداد دو طرفه باید به صورتی اجرا شود که شانس پذیرش آن بالا باشد. رعایت اصول و قواعد حرفه ای و اخلاقی در شرکت خدمات حسابداری بسیار مهم است.

تعهد عدم افشای اطلاعات از مواردی است که باید به طور دقیق بررسی شود. به هر حال شرکت مورد نظر همه اطلاعات خود را در اختیار یک گروه حسابداری قرار می دهد و این موضوع سبب می شود تا سطح امنیت بالایی صورت بگیرد. هزینه و نرخ حق الزحمه خدمات حسابداری شرکت نیز موضوع مهمی است که باید بررسی کنید.

اینکه فکر کنید هر هزینه زیادی به معنی شرایط بهتر است سخت در اشتباه هستید. تعرفه ها باید شفاف سازی شود و همه امور را مدنظر قرار دهد.

داشتن سابقه خوب و حسن شهرت نیز از دیگر مواردی است که برای خدمات شرکت حسابداری در نظر گرفته می شود و نیاز است همه جوانب سنجیده شود.

 

بهترین موسسه حسابداری را بشناسید!

 

 خدمات مالی و مالیاتی که مهمترین بخش خدمات حسابداری محسوب می شود می بایست توسط افرادی صورت بگیرد که مقصد را تضمین کنند. یک شرکت حسابداری خوب باید بتواند در زمینه ارائه صورت های مالی شرکت ها و همینطور امور خدمات خاص بهترین عملکرد را دارد.

. بهترین موسسه حسابداری قطعاً سابقه عالی در زمینه ارائه خدمات دارد. رزومه شرکت شفاف بوده و همه چیز به طور دقیق مشخص شده است. وجود نیروهای زبده و کاربلد از دیگر مواردی است که برای هر سازمانی مدنظر قرار می گیرد. نیروهای کاری شرکت باید بتوانند نسخه هر شرکت را بر اساس شرایط همان شرکت در نظر بگیرند. در واقع نیروها باید از نظر تخصص در شرایط خوبی باشند.

مورد دیگر استفاده از تکنولوژی روز دنیا است. بهترین شرکت در راستای خدمات حسابداری می بایست کاملاً به روز باشد. یعنی نیاز است که فناوری ها و تکنولوژی های کامپیوتری به طور دقیق ارزیابی شود.

. پیشرفته بودن شرکت باید مشخص باشد. دقت عمل در کار بر اساس صورت های مالی شرکت ها و سایر خدمات در نظر گفته می شود. بعد از انتخاب باید دقت کافی در ارائه گزارش ها و صورت های مالی صورت بگیرد و همکاری انجام شود. ابتکار در عمل یکی دیگر از ویژگی های مهم یک شرکت حسابداری محسوب می شود. بهترین موسسه حسابداری می تواند نوآوری و خلاقیت را به صورت کاملاً دقیق و اصولی دنبال کند.

 

آیا خدمات حسابداری به صورت تیمی انجام می شود؟

قاعده خاصی برای این موضوع مطرح نیست. گاه کار به صورت تیمی صورت می گیرد و گاه نیاز است که به صورت انفرادی دنبال شود. به طور کلی تیمی که برای خدمات حسابداری در نظر گرفته می شوند از اعضای شرکت حسابدار هستند و یا بخشی از اعضای شرکت مشتری محسوب می شوند.

ارائه خدمات متنوع توسط تیم حسابداری سبب می شود تا هر مشکلی سریعاً برطرف شود و نگرانی از بابت مشکلات وجود نداشته باشد. کیفیت کار و توانایی اعضای شرکت بسیار مهم است. از سوی دیگر برخورداری از نظم نیز می تواند یکی از موارد مهم باشد. شرکت های حسابداری در تهران باید نظم و انضباط کافی در امور داشته باشند و کارهای قید شده در قرارداد را به طور دقیق و طبق قول انجام دهند.

 

خدمات حسابداری از نظر کنترل های داخلی

 

کنترل های داخلی به طور کلی در دو نوع هستند. کنترل های داخلی عملیاتی به همه اقدامات و روش هایی گفته می شود که در راستای افزایش کارایی عملیات و اطمینان از رعایت برنامه صورت می گیرد. این امور در کلیه سطوح سنجیده می شود. کنترل داخلی عملیاتی باید دقیق و طبق اصول باشد در غیر این صورت مشکلساز می شود.

مورد بعدی کنترل داخلی حسابداری است. به همه اقدامات و روش هایی که برای کسب اطمینان از حفاظت دارایی صورت می گیرد و سبب می شود تا اسناد و مدارک از نظر صحت به نقطه درستی برسند در این گروه قرار دارد. صورت های سود و زیان و گزارش های مالی بخش مهمی از این رویکرد هستند و باید ارزیابی شوند.

 

حسابداری اداری
حسابداری اداری

موضوع کنترل داخلی از موضوعاتی است که اگر به دقت بررسی نشود مسائل مربوط به خود را دارد. به طور کلی کاهش ریسک از مهمترین خدمات حسابداری محسوب می شود. تجزیه و تحلیل یک سازمان مفهوم چرخه معاملات را تغییر می دهد. هرچه ساز و کار و اهداف سازمان ها شبیه هم نباشند خدمات حسابداری با پیچیدگی های بیشتری همراه می شود.

مثلاً یکی از بخش های مهم چرخه درآمد است. رویدادهای مربوط به ارائه کالا در این چرخه قرار گرفته است. از سوی دیگر خدمات مربوط به دریافت مبالغ مربوط نیز می تواند ساختار قابل توجهی باشد.

 

حسابداری مالی اداری
حسابداری مالی اداری

 

۴ چرخه اصلی در کنترل داخلی شرکت ها

 

مورد بعدی چرخه مخارج است. این رویدادها مربوط به تامین کالا و خدمات از سایر اشخاص است و سبب پرداخت تعهد مربوط به آن می شود و اهمیت زیادی دارد. مورد دیگر نیز مربوط به چرخه تولید است. چرخه تولید مربوط به تبدیل مواد موجود به کالا و خدمات است و البته که بخش مهمی از خدمات حسابداری به این قسمت باز می گردد.

چرخه مالی نیز در راستای رویدادهای مربوط به تبدیل منابع به کالا و خدمات صورت می گیرد و در خدمات حسابداری باید این موضوع به صورت مجزا بررسی شود. ارزیابی ها در این زمینه می تواند شرایط خاص خود را داشته باشد.

 

حسابداری خدماتی آنلاین

یکی از روش هایی که این روزها بخش مهمی از اصول خدمات حسابداری محسوب می شود، حسابداری به روش انلاین است. خدمات حسابداری آنلاین معمولاً به شکل پاره وقت صورت می گیرد به طوری که شرایط شرکت شما شبیه سازی می شود و عملیات اینترنتی مربوط به آن ارزیابی می شود.

در این راستا کارفرما می بایست به صورت روزانه تصاویر اسناد و مدارک و رویدادهای مالی را به واسطه اپ مخصوص یا سایر راه های ارتباطی به فرد حسابدار ارسال کند و در نهایت پس از تجزیه و تحلیل داده های مالی ارزیابی در راستای اصول حسابداری صورت می گیرد.

 

هزینه ها را کاهش دهید!

زمانی که عملیات اقتصادی یک شرکت محدود است می توان محاسبات حسابداری را به میزان چند ساعت محدود در روز در نظر گرفت. رویدادهای مالی به طور کلی در داخل نرم افزار حسابداری صورت می گیرد. کارفرما می تواند به صورت لحظه ای از شرایط باخبر شود و تصمیم گیری بهتری داشته باشد.

بسیاری از افراد به فعالیت های انلاین اعتمادی ندارند اما حقیقت این است که اگر شرکت مورد نظر قابل اعتماد باشد قطعاً اطلاعات مالی شرکت به درستی سنجیده می شود و موارد محرمانه نیز با مشکل روبرو نمی شود. همه مدارک و اسناد مالی در فضای ثبت محرمانه به درستی ارزیابی می شود.

 

نتیجه گیری

اینطور که بررسی ها نشان می دهد هرچه دقت عملیات ثبت و کنترل بیشتر باشد خطای انسانی به حداقل می رسد. خدمات حسابداری باید بر اساس فرم های مربوط به بازبینی صورت بگیرد. بازبینی ها می بایست اتوماتیک باشد و همه شرایط را به دقت بررسی نماید. البته که تجربه های گروهی در این زمینه می تواند برگ برنده ای را پوشش دهد که قابل سنجش است. تکنیک های به روز خصوصا در سال ۱۴۰۳ که سالی پر چالش برای شرکتها میباشد در راستای خدمات حسابداری بسیار یاری کننده خواهد بود.

2 دیدگاه

  • سلام
    یه سوال در مورد حق اولاد داشتم ،من و همسرم شاغل هستیم در دوشرکت متفاوت آیا به هر دونفرما حق اولاد تعلق میگیرد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *