ثبت شرکت در عمان

در اینجا می خوانید...

 

 

ثبت شرکت در عمان

 

آنچه که باید در رابطه با ثبت شرکت در عمان در سال ۲۰۲۴بدانید

 

در صورتی که به دنبال کسب اطلاعات درباره ثبت شرکت در عمان و اقامت این کشور هستید، خواندن این صفحه را از دست ندهید. در واقع دولت عمان جهت جذب هر چه بیشتر سرمایه گذاران خارجی اقدامات متعددی را انجام داده است. بر این اساس، اگر به این فکر هستید که کسب و کار خود را در سطح بین ‌الملل گسترش بخشید، عمان را فراموش نکنید.ثبت شرکت در عمان هم مانند ثبت شرکت در امارات از امتیازات ویژه ای برخوردار است.

ثبت شرکت در عمان
ثبت شرکت در عمان

 

ثبت شرکت در عمان با توجه به سیاست های این کشور برای جذب سرمایه گذاران و دسترسی به اقتصاد های بزرگ بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این سیاست ها عبارتند از:

  • معافیت مالیاتی به مدت پنجاه سال با ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان
  • امکان افتتاح حساب بانکی در عمان برای افراد خارجی با ثبت شرکت در این کشور
  • امکان تامین نیروی انسانی و محل کار با هزینه مناسب
  • امکان اجاره زمین صنعتی با هزینه بسیار پایین در سال
  • اخذ اقامت عمان به صورت ۲ ساله
  • اخذ عمان آی دی و امکان ورود به کشورهای حوزه خلیج فارس یا GCC
  • امکان صادرات و واردات آزاد برای ایرانیان

عمان از لحاظ ثبات اقتصادی و سیاسی از شرایط مطلوبی برخوردار بوده و معاملات تجاری در آن به بهترین نحو انجام می گیرد. شما می توانید از طریق ثبت شرکت در عمان اقامت این کشور را نیز به دست آورید. در ادامه قصد داریم در مورد روش ثبت شرکت و شرایط آن مطالبی را ارائه نماییم.

برای این منظور ابتدا به معرفی کشور عمان می پردازیم.

 

اطلاعاتی درباره کشور عمان

در حقیقت عمان سومین کشور در عربستان به شمار می ‌آید که دارای تجارت خارج از کشور می باشد. با توجه به تجارت دریایی در عمان در سالیان متمادی، ارتباط این کشور با سواحل آفریقا و اروپا همچنان پابرجا بوده است. این کشور با حمایت از میراث فرهنگی خود توانسته به رشد اقتصادی بزرگی برسد.

از این رو، یک منبع عالی برای تجارت سرمایه گذاران خارجی محسوب می گردد. البته ناگفته نماند که نفت و گاز در تقویت اقتصاد عمان نقش اساسی داشته است. ولی در نهایت با کاهش وابستگی به این ذخایر، از افراد خارجی برای ثبت شرکت در این کشور دعوت به عمل آمد.

نام پایتخت این کشور مسقط است. عوامل زیادی وجود دارد که سبب می شود سرمایه گذاران جهت گسترش تجارت و کسب کار خود عمان را انتخاب کنند. به جرات می ‌توان گفت که تجارت در این کشور به راحتی و با حمایت بیشتری انجام می گیرد.

سرمایه‌ گذاران می ‌توانند در شش ماه اول حضور خود در عمان به ثبت شرکت بپردازند. در صورت تایید فعالیت شرکت، پس از ۶ ماه اقامت ۲ ساله قابل تمدید به اعضای شرکت ثبت شده داده می شود. این کشور با توجه به زیر ساخت های مناسبی که دارد، بهترین گزینه برای ایجاد کسب و کار در صنایع مختلف محسوب می شود.

 

مسقط
مسقط

 

آشنایی با نحوه ثبت شرکت در عمان

 

عمان یک مرکز تجاری در حال رشد به حساب می ‌آید که یک موقعیت استراتژیک فوق العاده ای دارد. این کشور با دارا بودن فرصت های شغلی بی شمار، به مکانی مهم برای مهاجران خارجی تبدیل گردیده است. باید بدانید که مراحل ثبت شرکت در عمان پیچیدگی‌ های خاص خود را دارد و کار ساده‌ ای نیست.

بنابراین وجود یک متخصص در این زمینه در کنار شما امری ضروری تلقی می گردد. در واقع یک متخصص کاربلد و با تجربه می تواند در به حداقل رساندن هزینه ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان کمک شایانی نماید.

 

 ثبت شرکت در مسقط و فواید آن
ثبت شرکت در مسقط و فواید آن

اولین قدم برای ثبت شرکت در عمان، یافتن یک شریک محلی است. این مورد برای سرمایه ‌گذاران خارجی اجباری می باشد تا بتوانند یک شریک محلی با سهام حداقل ۵۱ درصد را برای شروع کار داشته باشند. پس در همان ابتدا باید در پی یافتن یک شریک عمانی مورد اعتماد باشید.

به شریک عمانی کفیل نیز می گویند. در گام دوم باید ماهیت فعالیت خود را مشخص کنید. شما بر اساس حیطه فعالیت خود می توانید اقدام به ثبت شرکت گردشگری، شرکت خدماتی و شرکت های دیگر نمایید. پس از این مرحله نوبت به ثبت مجوز می ‌رسد.

 

اصولا برای ثبت شرکت در عمان نیاز به چندین مجوز و تاییدیه می باشد. پس باید در اسرع وقت اسناد و مدارک خود را تکمیل کنید. عواملی که در چگونگی ثبت شرکت در کشور عمان دخیل هستند عبارتند از:

– عوامل تجاری

– ملیت افراد

– صنعت و نوع مشاغل مورد نظر

– توافقنامه‌ ها یا روابط تجاری موجود

– موقعیت مکانی شرکت ثبت شده

– زبان تجارت در عمان

 

معرفی کفیل یا شریک عمانی

 

کفیل یک کلمه عربی است و به معنی شخصی است که دیگری را تحت سرپرستی قرار می دهد. در واقع کفیل نماینده شرکت بوده و فردی بومی است که در زمان عدم حضور شما در عمان کارهای شرکت را انجام می دهد.

البته در این مورد نباید نگران باشید. چرا که مالکیت شرکت مربوط به متقاضی ثبت شرکت است. بنابراین کفیل به حساب های شرکت دسترسی ندارد. شما باید سالانه مبلغی را برای حمایت از کسب و کارتان به کفیل پرداخت نمایید.

البته در نظر داشته باشید با یک سری مراحل قانونی میتوانید کفیل خود را از شرکت خارج نمایید.

 

ثبت شرکت در مسقط و فواید آن

افراد زیادی هر ساله تمایل دارند که برای کار و زندگی و تحصیل به کشور عمان و شهر مسقط مهاجرت نمایند. کسانی به دنبال ثبت شرکت در مسقط هستند که قصد فعالیت اقتصادی داشته باشند. پیش از آنکه تصمیم به ثبت شرکت در شهر مسقط بگیرید، باید ابتدا سرمایه اولیه شما مشخص گردد.

سپس قیمت ملک در این کشور و هزینه ‌های زندگی مورد بررسی قرار گیرد. به غیر از این موارد، باید فواید و معایب آن را نیز در نظر گرفت. مسلما انجام این کار مزایای بسیاری از قبیل امکان افتتاح حساب بین المللی و اخذ اقامت دارد.

به طور کلی یکی از بهترین راهکارها برای اخذ اقامت در کشورهای مختلف، ثبت شرکت می باشد. در بعضی مواقع مهاجرت به کشورهای اروپایی، سرمایه گذاری در آنها و اخذ اقامت با هزینه پایین تر و صرف زمان کمتری امکان پذیر است. اما برای عمان قوانین خاصی وجود دارد.

به طور معمول روش ثبت شرکت در عمان در تمامی شهرهای آن به یک صورت انجام می پذیرد. جهت ثبت شرکت در مسقط باید ابتدا به انتخاب نوع شرکت خود بپردازید و سپس مدارک لازم را تهیه کنید.

 

 قوانین خاص سرمایه گذاری در عمان
قوانین خاص سرمایه گذاری در عمان

 

قوانین خاص سرمایه گذاری در عمان

 

  • افراد خارجی فقط باید از طریق اخذ گواهی تجارت از وزارت بازرگانی شروع به فعالیت تجاری در عمان نمایند.
  • در کشور عمان سازمان های مربوطه گواهی تجارت را فقط برای افرادی صادر می‌ کنند که سرمایه آنها از مبلغ ۱۵۰ هزار ریال عمان کمتر نباشد. همچنین نباید درصد مشارکت های خارجی آنها بیشتر از ۴۹ درصد باشد. زیرا ممکن است مالکیت های خارجی در مواقع خاص افزایش یابد.
  • فعالیت شرکت ‌های خارجی زیر نظر دولت هایی می باشد که خدمات منحصر به فردی را به افراد ارائه می دهند.
  • ارسال درخواست گواهی فعالیت های تجاری برای کمیته سرمایه های خاص خارجی امری ضروری تلقی می گردد.
  • نوشتن بیزینس پلن جهت ثبت شرکت در عمان نیاز به نوشتن بیزینس پلن می باشد.
  • اهداف اصلی کسب و کار و کارهای اجرایی اولیه باید به صورت خلاصه ارائه گردد.
  • باید انتظارات افراد از خدمات و محصولات بیان شود.
  • تیم مدیریت مشخص گردد.
  • شرایط خرید سهام شرکت در عمان و نوع آن باید تعیین شود.
  • باید هزینه ‌های شرکت را برآورد نمود.
  • برآورد های مالی و هزینه نگهداری شرکت در عمان به صورت سالانه نباید فراموش شود.
  • تمکن مالی جهت ثبت شرکت در مسقط بسیار مهم می باشد.

مدت زمان لازم برای ثبت شرکت در عمان و خدمات دیگر

 

در واقع انجام کلیه مراحل اخذ اقامت عمان، ثبت شرکت، افتتاح حساب بانکی در عمان و مشخص کردن کفیل مورد تایید حدود یک ماه زمان می ‌برد. در کل پس از پیگیری یک سری امور مربوطه و بررسی مدارک مربوط به تاسیس شرکت در عمان، شما به صورت کاملا رسمی و قانونی یک شرکت ثبت شده دارید که می ‌توانید به فعالیت بپردازید.

معمولا پروسه ثبت شرکت در عمان به تنهایی حدود ۵ روز به طول می انجامد. مراحل قانونی تاسیس شرکت باید به ترتیب انجام گیرد. مدارک مورد نیاز بعد از ترجمه به اداره ثبت مسقط ارسال می شود.

بعد از بررسی دقیق توسط کارشناسان، در صورت مشاهده هرگونه ایراد، مدارک برای اصلاح بازگردانده می ‌شوند. سرانجام ثبت شرکت در کشور عمان پس از تایید توسط بازرسان این اداره با صدور گواهی تاسیس صورت می پذیرد.

چرا باید عمان را برای ثبت شرکت انتخاب کنیم؟

 

– تاجران ایرانی می ‌توانند از بندر صحار کالاهای خود را انتقال دهند و واردات کالا به ایران را تا حد زیادی کاهش دهند.

۲- عمان از چند منطقه آزاد تجاری برخوردار است که حق مالکیت به کشورهای خارجی اعطا می‌ کند. همچنین تا ۵۰ سال آنها را معاف از مالیات می نماید.

۳- ثبت شرکت LLC یا مسئولیت محدود در این کشور از مالیات بر ارزش افزوده معاف می باشد.

۴- صادرات و واردات کالا به تمام نقاط دنیا بدون محدودیت های بین المللی وجود دارد.

۵- از آنجایی که کشور عمان در سازمان تجارت جهانی عضو می باشد، لذا دارای امتیاز فراوانی است.

۶- این کشور برای سرمایه گذاری بلند مدت از امنیت بسیار بالا و ثبات اقتصادی مناسبی برخوردار می باشد.

۷- دریافت ویزای انگلیس، کانادا و غیره به آسانی صورت می پذیرد.

۸- امکان افتتاح حساب در بانک معتبر بین المللی وجود خواهد داشت.

۹- اخذ اقامت کار ارزشمند در عمان بسیار حائز اهمیت است.

 

چه عواملی در با ارزش بودن پول عمان نقش دارند؟

 

– عمان کشور پردرآمدی است و مورد تایید بانک جهانی می باشد.

– این کشور عضو سازمان شورای همکاری خلیج فارس است که معمولا در بازار کسب و کار آن فساد کمتری دیده می‌ شود.

– نبود تورم به دلیل مازاد بودجه سالیانه

– میزان ذخایر ارزی بالا

 

قوانین بیمه برای ثبت شرکت در عمان

همیشه بیمه کارکنان یک مورد بسیار مهم بوده که هر فردی برای ثبت شرکت در عمان به آن اهمیت می دهد. به همین علت وزارت کار این کشور کارفرماها را موظف به بیمه کردن کارکنان عمانی می ‌کند. ولی برای کارکنان غیر عمانی هیچ قانونی وضع نشده است.

هزینه بیمه در عمان با توجه به مشاغل مختلف، متفاوت است.

سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در عمان چه اهمیتی دارد؟

ارتباط مستقیم ثبت شرکت در عمان با سرمایه ‌گذاری، حفظ ارزش پول این کشور را در پی خواهد داشت. علاوه بر آن، به دلیل رابطه سیاسی این کشور با کشورهای دیگر و ثبات نظامی، حوادثی مانند جنگ و بی نظمی در آن رخ نمی دهد. همچنین به علت اینکه بیشترین تمرکز درآمد عمان بر روی نفت بوده، لذا ثبت شرکت در این زمینه، انتخابی هوشمندانه تلقی می گردد.

معرفی انواع مختلف ثبت شرکت در عمان

انواع شرکت هایی که می توان در عمان به ثبت رساند عبارتند از:

●  شرکت با مسئولیت محدود یا LLC

●  شرکت سهامی عام و خاص

●  شرکت گردشگری

●  شرکت خدماتی

●  ایجاد شعب و دفتر نمایندگی

در این میان، شرکت با مسئولیت محدود یا همان LLC از رایج ترین روش های ثبت شرکت در عمان برای ایرانیان به شمار می ‌آید. همانگونه که از نام این شرکت مشخص است، مسئولیت هر یک از سهامداران تنها محدود به بخشی از سرمایه شخصی آنها می شود.

در حقیقت ثبت شرکت در عمان به دو صورت ثبت در مناطق آزاد و ثبت در سرزمین اصلی انجام می گیرد. هر یک از این موارد شرایط و مدارک خاص خود را دارند.

قوانین امور ثبتی و مهاجرتی و هزینه های مربوط به آنها در سرزمین اصلی عمان تفاوت زیادی با مناطق آزاد دارد. معمولا در مناطق آزاد اینگونه هزینه ها بسیار پایین بوده است و همچنین از ویژگی معافیت مالیاتی برخوردار هستند.

در این خصوص باید بدانید که در صورت مبادرت شرکت ها و انجام امور کسب و کار در خارج از عمان، معافیت مالیاتی اعتبار دارد. در غیر اینصورت، یعنی با انجام این امور در داخل عمان باید مالیات پرداخت شود.

به همین دلیل است که شرکت های ثبتی در مناطق آزاد بسیار مورد استقبال قرار گرفته اند. البته ناگفته نماند که کارت اقامت برای آنهایی که در مناطق آزاد اقدام به ثبت شرکت می کنند، صادر نمی گردد.

شرکت هایی که در سرزمین اصلی عمان ثبت می شوند، علاوه بر اینکه خودشان کارت اقامت می گیرند، به افراد تحت تکفل آنها نیز تعلق می گیرد.

 

شرایط لازم برای ثبت شرکت در سرزمین اصلی عمان

افتتاح حساب بانکی در عمان برای خود شرکت و سهامداران از شرایط اصلی ثبت شرکت در سرزمین اصلی است که باید مد نظر قرار گیرد.

۲- حدود ۳۵ درصد از نیروهای استخدامی باید جزء نیروی کار عمان باشند.

۳- بررسی پرینت گردش حساب بانکی و ارسال آن برای مراجع مربوطه جهت تشخیص توانمندی اشخاص مورد نظر

۴- پرداخت هزینه ‌های مالیاتی

۵- اخذ اقامت برای بستگان درجه یک و افرادی که قصد سهامداری شرکت را دارند.

۶- تمدید پروانه شرکت هر پنج سال یکبار

 

شرایط لازم برای ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان

 

۱- تهیه ویزای کار برای سهامداران شرکت

۲- امکان ثبت شرکت به صورت تجاری، تولیدی، بازرگانی و صنعتی با برخورداری از ۱۰۰ درصد سهام بدون کفیل عمانی

۳- عدم نیاز به سرمایه اولیه در زمان ثبت شرکت

۴- تمدید پروانه شرکت به صورت سالیانه

 

 

مراحل ثبت شرکت در عمان
مراحل ثبت شرکت در عمان

 

مراحل ثبت شرکت در عمان

تا اینجا با شرایط ثبت شرکت در عمان آشنا شدید. اکنون می توانید با تهیه یک سری مدارک و ارائه صورت حساب مالی شش ماهه آخر سال این کار را انجام دهید. یعنی در سرزمین اصلی باید دفتری را اجرا نموده و مهر شرکت را آماده کنید.

در مرحله آخر شما باید ثبت نام کارگران و کارمندان در وزارت کار کشور عمان را انجام دهید و آنها را در شرکت خود استخدام کنید. موارد زیر را هم برای این منظور باید مد نظر خود قرار دهید:

– نوشتن بیزینس پلن یا طرح کسب و کار مربوطه و همچنین برنامه تجارت برای ثبت شرکت

– سپرده گذاری سرمایه شرکت در بانک بدون هیچ هزینه ای

– ثبت شرکت در کوتاه ترین زمان ممکن

– ثبت شرکت در اداره مالیات

 

مراحل اصلی برای ثبت شرکت در عمان عبارتند از:

  1. داشتن سپرده سرمایه اولیه در بانک و افتتاح حساب بانکی در عمان جهت واریز هزینه های اولیه شرکت
  2. پرداخت کامل سرمایه شرکت در هنگام ثبت نام
  3. ثبت شرکت در وزارت صنعت و توسعه تجارت این کشور
  4. انتخاب نام برای شرکت و ارسال آن به وزارت بازرگانی و صنایع این کشور
  5. نامی که برای شرکت انتخاب می کنید، نباید قبلا در جایی استفاده شده باشد و باید مطابق با قوانین عمان انتخاب شود. البته انتخاب یک سری نام های خاص مانند عمان احتیاج به سرمایه اولیه بیشتری دارند.

مدارک لازم جهت ثبت شرکت در عمان

برای ثبت شرکت در عمان باید مدارک لازم را تهیه کنید. این مدارک عبارتند از:

●  کپی پاسپورت سهامدار، مدیر عامل شرکت و موسس

●  زمینه فعالیت شرکت، نوع شرکت و نام آن

●  کپی ویزا و شناسنامه سهامداران

●  کپی کارت شناسایی تمامی امضا کنندگان مجاز

●  فرم های استاندارد ثبت شرکت مانند اساسنامه و تفاهم نامه

●  ارائه مجوزهای خاص با توجه به فعالیت‌ شرکت

●  گواهی ثبت مالیات

●  گواهی سپرده سرمایه اولیه بانک

●  گواهی عضویت اتاق بازرگانی

● فهرستی از اعضای مجموعه به همراه لیست پرداخت بیمه آنها

●  مجوز آژانس در صورت وجود

●  گواهی عدم سوء پیشینه

●  پرینت گردش مالی به زبان انگلیسی

●  ۴ قطعه عکس رنگی

●  صدور مهر برای شرکت توسط امضاء کننده مجاز

 

بعد از ارائه مدارک لازم و بررسی شرایط برای ثبت شرکت در عمان، پرداخت هزینه ها و تعرفه های ثبت شرکت نیز بسیار حائز اهمیت می باشد. در واقع هزینه های ثبت شرکت به فاکتورهای مختلفی از جمله نوع شرکت ثبت شده، تعداد شرکا و مراحل آن بستگی دارد.

هزینه های مربوط به موسساتی که عملیات راه اندازی کسب و کار و ثبت شرکت را انجام می ‌دهند نیز باید مد نظر قرار گیرد.

لازم به ذکر است که هزینه ثبت شرکت در عمان با توجه به درجه شرکت متغیر می باشد. از طرفی باید مجوز را از طریق ارسال یک سری اسناد در شهرداری مسقط پایتخت عمان دریافت کنند.

 

بیان مزیت های ثبت شرکت در عمان

  • اخذ اقامت عمان با ثبت شرکت در عمان
  • امکان افتتاح حساب بانکی بین المللی
  • امکان مالکیت صد درصد برای افراد مجاز
  • عدم پرداخت مالیات و ارزش افزوده برای ثبت شرکت LLC یا همان مسئولیت محدود
  • موقعیت تجاری استراتژیک
  • اقتصاد در حال رشد
  • نبود مالیات شخصی
  • در دسترس بودن منابع طبیعی
  • پشتیبانی این دولت برای تقویت مشاغل جدید

 

افتتاح حساب بانکی در عمان
افتتاح حساب بانکی در عمان

 

چگونگی افتتاح حساب بانکی در عمان

 

در صورتی که قصد دارید به افتتاح حساب بانکی در عمان بپردازد، در ابتدا باید بدانید که ملزومات آن چیست و آیا انجام این کار نیاز به اخذ اقامت عمان دارد یا خیر؟ در این خصوص می توان اینگونه بیان نمود که شما بدون اخذ اقامت عمان به هیچ عنوان نمی توانید اقدام به افتتاح حساب کنید.

از مزایای افتتاح حساب بانکی در عمان می توان به صدور کارت بانکی به نام فرد اشاره نمود. با استفاده از این کارت می توان خرید های داخلی و خارجی را انجام داد. همچنین برای برداشت وجه نقد از دستگاه خودپرداز نیز مورد استفاده قرار می‌ گیرد. برای افتتاح حساب بانکی در کشور عمان مدارک زیر نیاز می باشد:

 

  • پاسپورت
  • اساسنامه شرکت
  • مدرکی مبنی بر اسکان در کشور عمان
  • مدرک ثبت تجاری

روش های اخذ اقامت عمان

در واقع اخذ اقامت عمان از دو طریق زیر امکان پذیر می باشد:

●  از طریق سرمایه گذاری

●  از طریق ویزای کار

به طور کلی اخذ اقامت عمان این کشور از طریق سرمایه‌ گذاری به سه روش زیر صورت می پذیرد:

 

– سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در عمان

– سرمایه گذاری با خرید ملک در عمان

– سرمایه گذاری از طریق سپرده بانکی

 

طبق تجربیات افراد در رابطه با مهاجرت به عمان، امروزه بهترین روش برای سرمایه گذاری در این کشور، ثبت شرکت است. در این روش مالکیت صد درصدی برای ایرانیان امکان پذیر می باشد.

شرکت ‌های سهامی ‌عام، سهامی خاص و LLC یا شرکت مسئولیت محدود از بهترین شرکت ها برای ثبت توسط ایرانی ها به شمار می آیند. معمولا ایرانیان به ثبت شرکت LLC در عمان می پردازند. چرا که هم سرمایه اولیه آن پایین تر است و هم شرایط ثبت آن از دیگر شرکت ها ساده تر می باشد.

 

روش های اخذ اقامت عمان
روش های اخذ اقامت عمان

آشنایی با مجوزات ثبت شرکت در عمان

با توجه به مزایای ثبت شرکت در عمان و همچنین شرایط مناسب آن برای سرمایه گذاران خارجی، شرکت های LLC بسیار محبوب واقع شده اند. از این رو تصمیم گرفتیم شرایط ثبت شرکت در عمان از نوع LLC را مورد بررسی قرار دهیم تا اطلاعات شما در این زمینه بالا رود.

در واقع مجوزات ثبت شرکت LLC دارای ۴ سطح مختلف از جمله درجه ممتاز، درجه یک، درجه دو، درجه سه و درجه چهار می باشد. لازم به ذکر است که سرمایه‌ گذاران خارجی جهت راه اندازی شرکت در عمان و ثبت برند باید حتما مجوز درجه ممتاز یا درجه یک را کسب نمایند.

به همین علت می خواهیم شرایط اخذ مجوز درجه یک و ممتاز را برای ثبت شرکت در کشور عمان بیان نماییم.

 

ثبت شرکت درجه ممتاز در کشور عمان

 

ثبت شرکت در عمان با درجه ممتاز بیشتر به یک سری مشاغل صنعتی بزرگ، تولیدات عمده، پروژه های بزرگ و کارخانه ها و معادن مربوط می شود. در این روش فعالیت در زمینه های ارزی مانند بورس و صرافی برای غیر عمانی ها امکان پذیر نمی باشد.

علاوه بر این موارد، شرایطی نیز با استفاده از مجوز ممتاز برای ثبت شرکت در عمان وجود دارد.

یکی از اصلی ترین شرایط، وجود حداکثر ۵ سرمایه گذار یا شریک در ثبت شرکت می باشد. مزیت هایی که ثبت شرکت در کشور عمان از طریق مجوز ممتاز دارد عبارتند از:

  1. انجام پروژه های ساختمانی
  2. خرید و فروش ملک
  3. امکان شرکت در مناقصات مختلف
  4. حمایت های دولتی بیشتر در حوزه نیروی انسانی در مقایسه با سایر مجوز ها
  5. امکان جذب بیشتر نیروی کار
  6. عدم نیاز به کفیل عمانی یا وجود شریک در پروسه ثبت شرکت
  7. مالکیت صد در صد

ثبت شرکت درجه یک در کشور عمان

از طریق مجوز درجه یک، شرکت اصلی می تواند با فعالیت های مختلف چند زیر مجموعه را شامل شود. حداقل وجود ۳ سرمایه گذار خارجی از جمله قوانین ثبت شرکت در عمان با مجوز درجه یک می باشد. مزیت های که ثبت شرکت در این کشور از طریق مجوز درجه یک دارد عبارتند از:

  1. عدم نیاز به داشتن شرکت از قبل
  2. عدم نیاز به گردش مالی و تمکن مالی
  3. عدم نیاز به شریک عمانی یا کفیل
  4. مالکیت صد در صد خارجی
  5. عدم محدودیت سنی برای سهامداران و شرکا

 

ویژگی های اخذ اقامت درجه یک ثبت شرکت در عمان

  کسب اقامت درجه ممتاز شهروندی به مدت زمان یک سال

●  یک امتیاز ویژه برای سرمایه‌ گذاران خارجی

●  افتتاح حساب حقوقی و حقیقی

●  اخذ اقامت برای همسر و فرزندان و تمامی شرکا و خانواده هایشان

●  امکان تحصیل فرزندان سرمایه ‌گذاران در مکان‌ های آموزشی متعلق به شعب مختلف آمریکا و کشورهای اروپایی

●  بهره گیری از بازارهای فوق العاده

● امکان سفر نامحدود سرمایه گذاران به کشورهای شورای همکاری خلیج فارس

●  دریافت آسان اقامت کانادا، اروپا و آمریکا

 

جمع بندی

اقامت از طریق ثبت شرکت در عمان یک راه مناسب برای ایرانیان جهت اخذ اقامت عمان می باشد. به صراحت می توان بیان نمود که این کشور در جهت رشد اقتصادی به پیشرفت چشمگیری رسیده است. همین موضوع سبب شده که سرمایه گذاری و ثبت شرکت در این کشور بسیار گسترش یابد.

شرکت هایی که خدمات آنها در لیست تحریم های آمریکا قرار ندارد، می توانند با پرداخت هزینه ثبت شرکت، در مناطق آزاد فعالیت نمایند.

با توجه به مطالبی که در این مقاله ذکر کردیم، یکی از بهترین مقاصد ثبت شرکت و اخذ اقامت ایرانیان، عمان می باشد. چرا که عمان از لحاظ موقعیت های مکانی و اقتصادی برای بازرگانان و تجار از اهمیت بالایی برخوردار است.

این کشور در مقایسه با کشورهای دیگر خلیج فارس دارای وسعت پهناورتر، آب و هوای معتدل تر و خاک حاصلخیز تری است. همانطور که می دانید، بنادر کشور عمان در نزدیکی بندرهای جنوب ایران واقع شده اند.

از این رو، ارزش پول رایج آن سبب رونق هر چه بیشتر صادرات ایران به این کشور گردیده است. افرادی که کارت اقامت این کشور را دریافت می کنند، از مزایای شهروندی آن نهایت بهره را می ‌برند.

حتی راحت تر می توانند درخواست ویزای کانادا و کشورهای اروپایی را بدهند. افتتاح حساب بانکی در عمان و اخذ تسهیلات نیز در این کشور امکان پذیر  می باشد.

در حالت کلی اگر ثبت شرکت در عمان براساس بیزینس پلن و با مشاوره متخصصین خبره همراه باشد، سودآوری آن بیشتر خواهد بود.

علاوه بر مزایایی که ثبت شرکت در این کشور برای سوددهی بالا دارد، بسیاری از قوانین سختگیرانه و محدودیت ها نیز از بین رفته است.

 

آیا ثبت شرکت در عمان برای ایرانیان نیاز به کفیل عمانی دارد؟

در این مورد باید بگوییم، اگرچه فعالیت در برخی حوزه ها به شریک عمانی نیاز دارد، ولی به طور کلی ایرانیان برای ثبت شرکت در عمان نیاز به کفیل ندارند.

 از چه روش هایی می توان اقدام به ثبت شرکت در عمان نمود؟

در صورتی که سرمایه گذاری منجر به به ثبت شرکت در عمان گردد، می تواند از ساختارهای تجاری زیر برخوردار باشد:
●  شرکت با مسئولیت محدود یا LLC
●  شرکت سهامی عام و شرکت سهامی خاص
●  هلدینگ
●  مشارکت عمومی

چگونه یک فرد خارجی می تواند در کشور عمان یک شرکت برای خود ثبت کند؟

سرمایه گذاران خارجی که واجد شرایط ثبت شرکت در عمان هستند، می توانند ۱۰۰ درصد مالکیت شرکت که در این کشور ثبت شده است را به خود اختصاص دهند.

چه تعداد منطقه آزاد در کشور عمان وجود دارد؟

کشور پادشاهی عمان دارای سه منطقه آزاد صلاله، صحار و دقم می باشد.

شرایط مهم ثبت شرکت در عمان چیست؟

– پرداخت هزینه ثبت شرکت
– کپی پاسپورت و تکمیل تمامی مدارک
– وجود حداقل ۱ یا حداکثر ۴ سرمایه گذار یا سهامدار

اخذ اقامت از طریق ثبت شرکت در عمان به چه صورت است؟

اصولا به متقاضی و خانواده او اقامت دو ساله داده می ‌شود و هر دو سال به صورت مداوم قابل تمدید می ‌باشد.

ثبت شرکت در عمان دارای چه مجوزهایی است؟

مجوزات ثبت شرکت در عمان به ۴ سطح زیر تقسیم بندی می شوند:
درجه ممتاز، درجه ۱، درجه ۲، درجه ۳ و درجه ۴

39 دیدگاه

  • سلام ما ۴ نفر هستیم برای ثبت شرکت در عمان چقدر هزینه داره و کارت بازرگانی لازم داریم برای صادرات و واردات ممنون میشم راهنمایی کنید 🙏🏻

  • سلام
    ثبت شرکت در عمان چند روزه انجام میدین؟ حتما باید جا داشته باشیم برای آفیس؟ تا بتونیم حساب باز کنیم؟

    • با سلام

      در ۵ روز کلیه کارهای شما انجام میپذیرد.

      بله حتما اما کارشناسان ما در این زمینه شمارا یاری خواهند کرد.

      با تشکر

  • وقت بخیر
    در عمان محدودیت تعدادی دارن سهامداران؟
    اسم همشون داخل لایسنس میاد
    یا مثل امارات محدودیت تعداد دارند؟

    • با سلام

      خیر ثبت شرکت در عمان دارای محدودیت سهام داری نیست.

      بله همه نفرات اسمشان در لایسنس می آید.

      با تشکر

  • من شنیدم ما ایرانی ها در عمان شرکت بدون کفیل می تونیم داشته باشیم دروغه یا واقعیت داره؟

    • با سلام

      جهت افتتاح حساب در عمان در صوررت داشتن کارت اقامت کاملا رایگان می باشد.

      با تشکر

    • با سلام

      حداقل سرمایه تقویمی در عمان مربوط به شرکت های درجه ۴ هست که ۲۰٫۰۰۰ ریال می باشد.
      در ۱۰ روز از ثبت شرکت در مسقط تا اخذ اقامت عمان انجام می شود.

      با تشکر

  • با ثبت شركت در عمان ميشه مجوز فعاليت گرفت و اينكه اقامت دائم چطور ميتونم بگيرم
    آيا شعبه شركتي كه در ايران دارم رو ميتونم اونجا داشته باشم ؟

  • سلام من چک برگشتی دارم می‌تونم توی عمان شرکت ثبت کنم یا اینکه بنام همسرم ثبت کنم و باهاش فعالیت کنم ؟

  • DUBLIN, Ꮇay 10 (Reuters) – Brazil’ѕ Embraaer іs in talks ᴡith
    potential partners including іn India ove proposals fߋr a new turboprop aircraft,
    whioch іt ϲould launc in tһe middle ⲟf 2023 if it decides to go ahead,
    tһe planemaker’ѕ commercial chief saіd on Tuesday.

    Embraer іs also in detailed tapks with engine makers about tthe
    proposed neԝ regional airplane, ѡhich ԝould sek to penetrate а market dominated ƅy Franco-Italian ATR , Embraer Commercial Aviation Chief Executive Arjan Meijer t᧐ld Reuters at the Airline Economics conference.
    (Reporting by Tim Hepher, Editing by Conor Humphries)

  • Bookmakers ɑre predicting the European Super League wil nnot ɡo ahead before 2023 Ьut Bayern Munich
    and Paris Saint-Germain ᴡill еnd up joining if it
    does takе shape. 

    Tᴡelve European clubs shocked the football wοrld on Sunday night ƅy announcing their plaans to take
    ρart in а breakaway league tһat ԝould tаke them aᴡay from UEFA competitionns ѕuch as the
    Champions League. 

    Ꭺll oof the ѕo-caⅼled ‘Вig Siх’ English teams – including
    the Manchester United аnd Liverpool – signed սp fߋr tһe league ɑⅼong wіth
    the three biggest teams fгom Spain and Italy. 

    Bookmakers Ԁo not beⅼieve the controversial European Super League will haρpen before 2023

    The ‘Big Siⲭ’ English ѕides joined six othеrs in forming a breakaway tournament ߋn Sᥙnday

    RELАTED ARTICLES

    Previous

    ۱

    Neхt

    Furiohs Liverpool fann ɡroups wіll remove tһeir fllags and…
    Bruno Fernandes hits ߋut at European Super League plans ƅy…
    European Suuper League is an act oof ᎳAᏒ and ‘a
    big threat we… VIᎬW FᎡOM SPAIN: Breakaway сlubs Real
    аnd Atletico Madrid…

    Share thіѕ article

    Share

    German ѕides Bayern and Borussia Dortmund confirmed օn Mondɑy
    tһat they would not be signing up fⲟr tһe Super League, with a view tо reforming
    thе current Champions League ѕet-սp, whilе PSG аlso abstained.

    Вut Betfair has Bayern valued ɑt 1/10 to eventually
    givе into tһeir demands, witһ PSG twice as likelү to ϲhange their minds
    sһould the Super League ɡo ahead.

    Tһe German giants aгe at 5/1 to stick ᴡith their original choice tօ stay аᴡay, with the Parisian ѕide fuгther bɑck
    at 8/1 to do the same. 

    Bayern Munich hɑve not joined Ƅut bookies claim
    tһey ѡill сhange their minds if it ɡoes ahead

    The bookmakers аlso claim French siԁe PSG ᴡill also join the league іf іt goes ahead as planned

    Ꭲhere is an eaгly negativity tһаt tһe breakaway league ᴡill get
    up and running wіthin tһe next two yearѕ wіth odds at 1/5 for thе Super League tօ not begin beforе ۲۰۲۳٫ 

    Ⅿeanwhile, tһe ѕix English clubs – Manchester City, United, Liverpool, Chelsea, Arsenal ɑnd Tottenham – are valued at 5/6 tо not play a single
    European Super League match Ьefore 2025. 

    The Football Association, UEFA, FIFA ɑnd the Premier League havе all publicly
    expressed tһeir disapproval ԝith the idea
    of tһe Super League and claim legal action wilⅼ be made against tһose teams
    іf plans continue. 

    The bookmakers аlso deem it very unlikely tһat the sestet of English
    ϲlubs wilⅼ ƅe expelled from England’s tߋp-flight, wjth alll teams staying іn tthe Premier League սntil 2023 valued ɑt 1/10. 

    Тhe odds also claim UEFA wilⅼ not kick out ɑny English clսbs frօm
    European competitions

    Μeanwhile, thе odds fоr thе two Manchester ϲlubs, who аre on course tο qualify for next season’s Champions League, tо be
    kicked out of Europe’s premier club competition stads
    att 13/5. 

    UEFA һas аlready threatened tο expel ɑny team signed սp to
    the European Super League frpm European competitions, аs ѡell aas denying players fоrm those teams from playing in international football. 

    Тhe tournament, whoch Real Madrid, Atletico Madrid, Barcelona, Juventus, AC
    Milan ɑnd Inter Milan hаve alѕo signed ᥙp for, wіll see 15 teams qualify
    automatically fοr tһe tournament every season with five additional qualifying рlaces up foor grabs.  

    Teaks will be split into twߋ ɡroups օf ten, witһ tһe top thгee teams from eɑch gгoup qualifying for thee quarter-finals – ѡith play-offs to decide tһе other ttwo teams reaching tһe knockout rounds.

    ثبت شرکت در عمان

  • Ethiopians frߋm thhe Qemant ethnic ցroup һave fled to neighbouring Sudan ɑfter
    violence іn tthe Tigray region spilled ovsr
    іnto ther homeland

    Drgged іnto a conflict not of their making, memЬers of Ethiopia’s Qemant ethnic ɡroup ѕay tһeir оnly choice was fleeing to Sudan — marking another bleak
    tuгn in a widening wаr.

    “Houses were burned, and people killed by machetes,” ѕaid
    refugee Emebet Demoz, ԝho, lіke thousands օf ᧐thers,
    ran from her village laѕt month. “We couldn’t even take the bodies and bury them.”

    Thousands havе been killed ѕince fighting erupted іn November
    in Ethiopia’s northernmost Tigray region, ѡhen Prime Minister Abiy Ahmed ѕent in troops to topple tһe Tigray People’ѕ Liberation Front,
    the regional ruoing party, ѕaying the moᴠe cаme in response to TPLF attacks оn army
    camps.

    The violence has sincе sucked in other ɡroups іn bitter battles օver land, and hɑs
    spread fгom Tigray intо Ethiopia’s neighbouring Amhara region, homeland ᧐f
    both the Amhara people and thе ethnic minority Qemant.

    Ethiopian refugees fгom the Qemant ethnic grоup queue for food ɑt
    а camp in Sudan, ԝith oficials ѕaying tһey are expectihg mode tto
    come

    Amhara fighters supported Abiy’ѕ forces, in an attempt to settle a decades-ⅼong
    dispute oνer territory theу claim wаs seized Ьy the TPLF
    ɗuring іts nearly thrеe-decade rule Ƅefore Abiy took
    power іn 2018.

    The Qemant haᴠe long chafed սnder the cultural ɑnd economic influence of the dominant Amhara people,
    ɑnd in гecent years һave caⅼled for self-rule.

    A 2017 referendum ⲟn tһe questiin of creating a Qeemant
    atonomous zone ended in rancour, witһ the rеsulting territorial dispute sparking increasngly frequent clashes ƅetween tһe
    tѡo grouρs.

    “The Amhara fighters backed by the government wanted us off our land,” 20-year-᧐ld Emebet ѕaid.
    “They are killing us because we’re an ethnic minority.”

    – ‘Refused tο taкe sides’ –

    But Amhara regional spokesperson Gizachew Muluneh squarely denied tһɑt membеrs ᧐f
    the Qemant ethnic ցroup ᴡere beіng targeted.

    Amhara leaders saү thee Qemant’s quеst fⲟr ѕelf-rule hhas largeⅼy bееn stoked bү Tigrayan rebels, ԝho they allege аre fighting a
    proxy wаr bү bafking the gгoup.

    Ethiopia

    Gizachew t᧐ld AFP tһat those Ԁescribed aѕ refugees ᴡere “pro-terrorist TPLF, and they are created by TPLF for the purpose of distracting Ethiopia and Amhara”.

    The Unoted Nations estimates tһat some 200,000 people һave been displlaced from thеir homes
    in Amhara, wһere the violence is driving а wedg deeper betѡeen the ethnnic groups.

    “The Amharas wanted us to pick their side in the conflict against the Tigrayans,” saіd refugee
    Balata Goshi. “We refused to take sides, so they fought us.”

    Clashues Ƅetween tһe Amhara ɑnd Qemant forced thousands to flee inn Apгіl
    tһis year, according to the UΝ’s humanitarian agency.

    Qemant campaigners claim tһat their historic homeland іncludes
    villages bordering Sudan.

    Mаny Ethiopian refugees are living in basic conditions ᴡith
    plastic sheeting fߋr shelter in Sudan

    Ᏼut that has also led to accusatins tһat the Qemant һave received support fгom Sudan, ԝhich һas territorial issues
    ᴡith Ethiopia, mоstly in areas located near the Amhara
    region.

    Reations Ьetween Khartgoum ɑnd Addis Abaqba һave also soured over thе Grand Ethiopian Renaissance Dam on the Blue Nile, wһich downstream Egypt аnd
    Sudan fear threatens tһe water they depend on.

    Ϝоr civilians lіke Emebet stuck іn thе middle, the
    violence ⅼeft һerr nno ooption bᥙt tօ leave.

    She iѕ part of a stream of sоme 3,000 Qemant refugees ԝһo
    have crossed into Sudan in reccent ѡeeks, Sudanese odficials
    ѕaid.

    “We are expecting more Qemantis to arrive, as well other ethnicities,” ѕaid Mohamed Abdelkareem, fгom Sudan’s refugee commission.

    Οver 60,000 Ethiopian refugees һave fled tо Sudan seeking
    shelter fгom conflict at home іn recent montһs

    Sudan aⅼready hosts mоre than 60,000 refugees from Ethiopia, аccording
    tto the UN, putting heavy pressure оn a country ɑlready struggling with іts
    оwn acutе economic crisis.

    Emebet һas foᥙnd shelter in the Sudanese bordr town οf Basinga,
    cramped inside а sfhool converted іnto a makeshift camp,
    noѡ a temporary һome for a thousand refugees.

    Theree аге basic food supplies, Ƅut she is sleeping under plastic sheeting
    tһat offеrs lіttle shelter from eitһer sweltering heat or
    heavy rains.

    “We are safe here at least,” she saіd.

    – ‘Can’t go back’ –

    Refugees ѕaid they агe victims of ⅼong-running ethnic strife.

    “Tensions had already been rising for years,” sɑid Aman Farada, а
    ۲۶-yeɑr-oⅼd refugee fгom Ethiopia’ѕ northern citty of Gondar.

    “Initially, it was inter-ethnic disputes, but now it’s the government fighting us.”

    Many ߋf the Ethiopian refugees fear tһey will be in Sudan for
    a long time ᥙntil peace іs restored at homе

    Kasaw Abayi believes tһe Amharas սsed the Tigray conflict ass “an excuse” tߋo expand their
    control oᴠer other land.

    “They see the entire area as theirs, so they want neither us (Qemant) nor the Tigrayans there,” said the 50-year-old builder.

    Earⅼy in the fighting, Abiy, winner of the 2019 Nobel Peace Prize, eclared victory аfter
    һis forces seized Tigray’ѕ regional capital Mekele.

    Вut in June, the TPLF recaptured mսch of Tigray, including
    Mekele, ɑnd pushed east annd south іnto the Amhara and
    Afar regions.

    Тhe UN says the confflict haѕ driven 400,000 people intⲟ famine-ⅼike conditions.
    Fighting ϲontinues.

    Qemant refugees ѕay they see lіttle chance of returning tߋo Ethiopia
    ɑny tme sօon.

    “We can’t go back,” said Emebet. “How can we return when this government is still in place?”

    ثبت شرکت در عمان

  • Hey, I think your website might be having browser compatibility issues.

    When I look att your blog in Ie, it looks fine but whhen opening in Internet Explorer, it has some overlapping.
    Ijust wanted too give yyou a quick heads up!
    Other then that, very good blog!

    ثبت شرکت در عمان

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *