انواع شرکت در عمان و ۵ نوع آن

ثبت شرکت در عمان

 

 

انواع شرکت در عمان و ۵ نوع آن

 

همه چیز در مورد انواع شرکت در عمان

 

آشنایی با ثبت انواع شرکت در عمان بعد از اینکه دولت عمان برای جذب سرمایه های خارجی، امتیازاتی در نظر گرفت، برای بسیاری از سرمایه داران خصوصا سرمایه داران ایرانی بسیار مهم شده است. اگرچه شاید کشور عمان از اولین مقاصد برای سرمایه گذاری و ثبت شرکت نباشد.

اما در چند سال اخیر، رشد اقتصادی در کنار امتیازات در نظر گرفته شده برای سرمایه گذاران خارجی سبب شد شرایط خوبی برای ثبت انواع شرکت در عمان و سرمایه گذاری در این کشور فراهم شود. به همین دلیل آشنایی با موضوعاتی همچون فواید ثبت شرکت در عمان، معایب ثبت شرکت در عمان و نحوه ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان برای تمام متقاضیانی که علاقه مند این سرمایه گذاری هستند حائز اهمیت است.

وجود جو دوستانه تجارت، ثبات سیاسی، داشتن زیرساخت های مطلوب برای انواع کسب و کار و همچنین وجود طرح های تشویقی مانند معاف شدن از مالیات از دیگر دلایل افزایش متقاضی برای سرمایه گذاری در کشور عمان است.

در حال حاضر، ثبت انواع شرکت در عمان یکی از بهترین راه های سرمایه گذاری در این کشور می باشد. بنابراین، اگر به فکر مهاجرت، اقامت و همچنین توسعه سرمایه گذاری در سطح بین المللی هستید پیشنهاد می کنیم کشور عمان را فراموش نکنید.

دولت عمان برای جذب هر چه بیشتر سرمایه گذار خارجی، اقدامات و طرح های تشویقی متعددی به کار گرفته است. در ادامه مطلب به مهم ترین آن ها اشاره می کنیم. به عنوان مثال یکی از بارزترین این امتیازات، تصویب قانون سرمایه گذاری خارجی یا FCIL است.

این قانون از سال ۲۰۲۰ در عمان، اجرا شد. بر اساس این قانون، تمام سرمایه گذاران می توانند در اغلب حوزه ای شرکت خود را ثبت کرده و مالکیت ۱۰۰ درصد آن را داشته باشند.

برای آشنایی بیشتر با ثبت انواع شرکت در عمان با ما همراه باشید.

 

ثبت شرکت در عمان
انواع شرکت در عمان

 

امتیازات ثبت انواع شرکت در عمان

 

همان طور که اشاره نمودیم دولت عمان امتیازات متعددی به سرمایه گذاران خارجی ارائه می دهد که یکی از مهم ترین آن ها ثبت شرکت در اغلب حوزه ها و داشتن مالکیت ۱۰۰ درصد آن ها است. البته باید این نکته را یادآوری کنیم که کماکان نیز اختیار برخی از شرکت ها در یکسری حوزه های خاص، کاملا به دست سرمایه گذاران خارجی نیست و سرمایه گذاری در این حوزه ها نیازمند کفیل عمانی است.

ولی به طور کلی، بسیاری از قوانین سختگیرانه. حذف و یا تغییر داده شد که همین موضوع علاقه مندان مهاجرت و اخذ اقامت عمان از طریق ثبت شرکت در این کشور را افزایش داده است.

 از جمله سیاست های در نظر گرفته دولت عمان که سبب شد نظر بسیاری از سرمایه گذاران بزرگ خارجی به این کشور جلب شود عبارتند از:

  • با ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان به مدت ۵۰ سال از پرداخت مالیات معاف می شوید.
  • با ثبت شرکت در کشور عمان، امکان افتتاح حساب بانکی برای سرمایه گذاران خارجی وجود دارد.
  • با مناسب ترین هزینه می توانید نیروی انسانی مورد نیاز را تامین کنید.
  • با پایین ترین هزینه می توانید زمین صنعتی مورد نیاز خود را اجاره کنید.
  • با ثبت شرکت و سرمایه گذاری در عمان می توانید اقامت ۲ ساله ی این کشور را به دست آورید.
  • اخذ عمان آی دی یکی از مهم ترین سیاست های بکار گرفته این کشور است که به سرمایه گذاران این امکان را می دهد به سایر کشورهای حوزه خلیج فارس  یا GCC وارد شوند.
  • برای سرمایه گذاران ایرانی امکان صادرات و واردات آزاد وجود دارد.

 

اهمیت سرمایه گذاری در کشور عمان

 

در کنار تمام این امتیازات و سیاست ها نباید از ثبات اقتصادی و سیاسی این کشور غافل شویم. در حال حاضر، کشور عمان از ثبات اقتصادی و سیاسی بسیار مطلوبی برخوردار است که خیال سرمایه گذاران را از بابت سرمایه گذاری در این کشور، راحت می کند. این شرایط سیاسی و اقتصادی به گونه ای است که انواع معاملات تجاری به بهترین شکل ممکن در این کشور شکل می گیرد.

از طرف دیگر، سرمایه گذاران می توانند با ثبت انواع شرکت در عمان، اقامت این کشور را اخذ کنند.

با توجه به تمام این موارد و امتیازات، ایرانیان زیادی علاقه مند سرمایه گذاری از طریق ثبت شرکت در عمان هستند. حال اگر شما نیز جزء این متقاضیان هستید بهتر است قبل از اقدام به ثبت شرکت در این کشور، ابتدا اطلاعات خود را در این زمینه افزایش دهید.

به همین دلیل ما نیز در ادامه مطلب در مورد شرایط ثبت شرکت در عمان، فواید ثبت شرکت در عمان، مراحل ثبت شرکت در این کشور، هزینه ها، مدارک لازم برای این نوع سرمایه گذاری، معایب ثبت شرکت در عمان و ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان صحبت می کنیم.

البته قبل از پرداختن به این مباحث، ابتدا کمی در مورد کشور عمان و شرایط این کشور صحبت می کنیم تا با اطلاعات جامع تر و کامل تر اقدام به سرمایه گذاری و ثبت انواع شرکت در عمان نمایید.

 

 

آشنایی با کشور عمان

 

عمان یکی از مهم ترین کشورهای حوزه خلیج فارس و مسقط پایتخت آن می باشد. این کشور، سومین کشور عرب زبان است که دارای تجارت خارجی می باشد. البته این کشور از دیرباز به دلیل داشتن راه دریایی مطلوب، از تجارت با کشورهای خارجی خصوصا قاره آفریقا و اروپا برخوردار و همواره با کشورهای اروپایی و آفریقای در ارتباط بوده و با حفظ این میراث فرهنگی موفق شد سیاست و اقتصاد خارجی خود را گسترش دهد.

گسترش رشد اقتصادی این کشور سبب شد در حال حاضر این کشور مورد توجه سرمایه گذاران خارجی قرار گیرد و یک منبع عالی برای سرمایه گذاری و تجارت آن ها باشد. البته نباید این موضوع را فراموش کرد که این کشور از ثروت بزرگی نظیر نفت و گاز نیز بهره مند است که نقش موثری در تقویت تجارت خارجی کشور و اقتصاد عمان دارند.

ولی دولت عمان در چند سال اخیر تمام تلاش خود را به کار گرفت تا وابستگی خود به این ذخایر ارزشمند را کاهش دهد. به همین دلیل از سرمایه گذاران خارجی دعوت کرد تا با ثبت انواع شرکت در عمان به گسترش اقتصادی این کشور کمک کنند.

البته دولت عمان برای جذب سرمایه گذاران خارجی تدابیر جالبی اندیشید. به همین دلیل سرمایه گذاران خارجی برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری در این کشور، دلایل زیادی دارند که یکی از مهم ترین آن ها حمایت دولت از این سرمایه گذاران است.

بدون شک، راحتی و حمایتی که سرمایه گذاران خارجی در عمان دارند را در کمتر کشور خارجی می توان پیدا کرد.

 

 

ثبت انواع شرکت در عمان
ثبت انواع شرکت در عمان

 

 

ثبت انواع شرکت در عمان

 

ثبت انواع شرکت در عمان به این صورت است که سرمایه گذاران در ۶ ماهه اول ورود خود به این کشور می توانند اقدام به ثبت شرکت خود نمایند. در صورتی که فعالیت شرکت، تایید شد پس از ۶ ماه می توانند نسبت به اقامت ۲ ساله ی خود در این کشور، اقدام کنند. در واقع بعد از ۶ ماه فعالیت شرکت، تمدید اقامت ۲ ساله به این سرمایه گذاران، ارائه می شود.

زیرساخت های مناسبی که کشور عمان دارد سبب شد این کشور به یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری و ایجاد کسب و کار در حوزه های متنوع تبدیل شود.

 

نحوه ثبت انواع شرکت در عمان چگونه است؟

 

 

درست است که موقعیت استراتژیک مناسب کشور عمان و وجود موقعیت های شغلی زیاد سبب شد که این کشور به یکی از بهترین گزینه ها برای سرمایه گذاری تبدیل شود ولی نباید این نکته را فراموش کرد که ثبت انواع شرکت در عمان اصلا کار ساده ای نیست و پیچیدگی های خاص خود را دارد.

به همین دلیل در زمان ثبت شرکت در این کشور، حتما باید یک متخصص کاربلد و حرفه ای در کنار شما باشد. این متخصص می تواند با ارائه جدیدترین اخبار از قوانین محلی و فرآیندهای اسناد و مدارک مانع از ضرر و زیان شما در این سرمایه گذاری شود. علاوه بر این، این کارشناسان با تجربه زیاد خود به شما کمک می کنند تا با کمترین هزینه، شرکت خود را در عمان تاسیس کنید.

حال قدم اول برای شروع سرمایه گذاری و ثبت انواع شرکت در عمان، یافتن یک شریک عمانی که به آن کفیل می گویند می باشد. این بند در قوانین سرمایه گذاری خارجی عمان، اجباری است. بنابراین، سرمایه گذاران خارجی در ابتدا باید یک شریک محلی با سهام ۵۱ درصد را داشته باشند تا بتوانند فعالیت خود را در این کشور، آغاز کنند. بنابراین از همان ابتدا باید به دنبال یافتن یک کفیل عمانی قابل اعتماد باشید.

قدم دوم، مشخص کردن ماهیت تجارت و شرکت است. در واقع، سرمایه گذار می توان با توجه به حیطه فعالیت خود اقدام به ثبت انواع شرکت اعم از شرکت گردشگری، عمرانی، ساختمانی، خدماتی و یا هر نوع شرکت دیگری در عمان کند.

ثبت مجوز، سوم قدم ثبت انواع شرکت در عمان است. در این راستا باید متذکر شویم ثبت انواع شرکت در عمان نیازمند اخذ چندین مجوز و تاییدیه است. بنابراین باید بلافاصله اقدام به تکمیل و ارائه اسناد و مدارک لازم برای اخذ مجوز کنید. علاوه بر این موارد، عوامل دیگری هم در نحوه ثبت انواع شرکت در عمان تاثیر می گذارند که عبارتند از:

  • عوامل تجاری
  • ملیت
  • زبان تجارت
  • صنعت و نوع شغل مورد نظر
  • موقعیت مکانی شرکت ثبت شده
  • توافقنامه ها

 

معرفی انواع شرکت در عمان

 

نکته قابل توجه دیگر در زمان ثبت انواع شرکت در عمان این است که شرکت مد نظر شما باید در لیست شرکت های مجاز این کشور برای ثبت وجود داشته باشد. بر این اساس، از جمله شرکت هایی که شما می توانید اقدام به ثبت آن ها کنید عبارتند از:

به دلیل مزایا و شرایط مطلوبی که شرکت های سهامی عام یا LLC در عمان دارند متقاضیان ثبت این نوع شرکت در عمان رو به افزایش است. به همین دلیل مجوزهایی که برای ثبت این شرکت نیاز است را معرفی می کنیم:

  • درجه ممتاز (Excellent Grade)
  • درجه ۱ (First Grade)
  • درجه ۲  (Second Grade)
  • درجه ۳ (Third Grade)
  • درجه ۴ (Fourth Grade)

نکته دیگری که در مورد ثبت شرکت در عمان باید عنوان کنیم این است که ثبت شرکت در این کشور به دو صورت انجام می شود. ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان و یا ثبت در سرزمین اصلی. طبیعتا ثبت هر کدام از این شرکت ها نیازمند اسناد و مدارک خاص خود می باشد.

 

 

ثبت شرکت با درجه ممتاز در عمان (Excellent Grade)

 

ثبت شرکت با مجوز ممتاز یکی از پرمتقاضی ترین انواع شرکت در عمان است. این مجوز مخصوص شرکت ها و مشاغل بزرگ مثل معادن، تولیدات انبوه، کارخانه ها و مشاغل صنعتی بزرگ می باشد. نکته قابل توجه در مورد شرکت هایی با این مجوز این است که شهروندان غیر عمانی به هیچ وجه حق فعالیت در حوزه های ارزی، صرافی و بورسی را در این شرکت ها ندارند.

نکته دیگر در مورد شرکت هایی با درجه ممتاز این است که برای ثبت آن ها حداقل به ۵ شریک یا سرمایه گذار خارجی نیاز است. از جمله مزایای این نوع شرکت می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • در این نوع شرکت ها، نیروی کار بیشتری را می توان جذب کرد.
  • با این مجوز از حمایت های دولتی بیشتری نسبت به سایر مجوزها برخوردار خواهید شد.
  • شرکت هایی با مجوز ممتاز یکی از انواع شرکت در عمان هستند که می توانند در مناقصات، پروژه های ساختمانی و همچنین خرید و فروش ملک شرکت نمایند.
  • در این نوع شرکت به هیچ کفیل یا شریک عمانی نیاز نمی باشد و سهامداران، مالکیت کامل و ۱۰۰ درصدی شرکت خود را بر عهده دارند.

 

ثبت شرکت درجه یک در عمان

 

یکی از محبوب ترین انواع شرکت در عمان، شرکتی با مجوز درجه یک است. مجوز درجه ۱، این امکان را به شرکت می دهد که چند زیر مجموعه با فعالیت های مختلف داشته باشد. البته برای ثبت این نوع شرکت، قوانین خاصی وضع شده است که یکی از مهم ترین آن ها داشتن حداقل ۳ سرمایه گذار خارجی می باشد. از جمله مزایای این شرکت عبارتند از:

  • ثبت این شرکت نیاز به اثبات تمکن مالی و گردش مالی ندارد.
  • برای ثبت این شرکت در عمان، به هیچ وجه نیازی به داشتن شرکت مادر در ایران نیست.
  • سرمایه گذاران خارجی بدون نیاز به کفیل عمانی می توانند مالکیت کامل و ۱۰۰ درصدی شرکت خود را داشته باشند.
  • هیچ محدودیت سنی برای سهامداران و شرکا وجود ندارد.

 

ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان

 

در مورد ثبت شرکت در عمان باید متذکر شویم قوانین و شرایط امور ثبتی، مهاجرتی و همچنین هزینه های مربوطه در سرزمین اصلی عمان نسبت به مناطق آزاد بسیار متفاوت است. به این صورت که هزینه ثبت انواع شرکت در مناطق آزاد عمان بسیار پایین تر از منطقه ی اصلی این کشور است. علاوه بر این، سرمایه گذاران معاف از مالیات هستند. به همین دلیل، ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان نسبت به سرزمین اصلی، محبوب تر است. از این روی اغلب سرمایه گذاران تمایل دارند در مناطق آزاد این کشور، شرکت خود را ثبت کنند.

البته باید این نکته را هم بدانید که با ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان نمی توانید اقامت این کشور را به دست آورید. بالعکس، سرمایه گذارانی که در سرزمین اصلی عمان، اقدام به ثبت شرکت می کنند نه تنها خودشان کارت اقامت را دریافت می کنند. بلکه می توانند این اقامت را برای اعضای تحت تکفل خود نیز اخذ کنند.همانند ثبت شرکت در امارات.

از جمله شرایط لازم برای ثبت شرکت در مناطق آزاد عمان می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • سهامداران شرکت حتما باید ویزای کار داشته باشند.
  • امکان ثبت انواع شرکت اعم از شرکت های بازرگانی، تجاری، خدماتی، تولیدی، عمرانی، گردشگری و … با مالکیت ۱۰۰ درصد و بدون نیاز به کفیل عمانی در این مناطق وجود دارد.
  • در زمان ثبت شرکت، هیچ نیازی به سرمایه اولیه نمی باشد.
  • تمدید پروانه در این مناطق به صورت سالانه است.

 

ثبت شرکت درجه یک در عمان
ثبت شرکت درجه یک در عمان

 

 

قوانین لازم برای سرمایه گذاری در عمان

 

  • فعالیت تجاری در عمان برای سرمایه گذاران خارجی، فقط از طریق اخذ گواهی تجارت از وزارت بازرگانی امکان پذیر است.
  • سازمان هایی که گواهی تجارت صادر می کنند این گواهی را فقط به سرمایه گذارانی اعطا می کنند که مالک ۴۹ درصد سهام شرکت خود هستند.
  • برای ثبت شرکت در عمان حتما نیاز به نوشتن بیزینس پلن می باشد.
  • سرمایه گذاران باید هدف از راه اندازی شرکت و کارهای اجرایی اولیه را ارائه دهند.
  • تیم مدیریت شرکت باید تعیین شود.
  • نوع و شرایط خرید سهام باید مشخص شود.
  • برآورد هزینه های شرکت الزامی است.
  • تمکن مالی برای ثبت شرکت در عمان لازم است.

 

زمان لازم برای ثبت انواع شرکت در عمان چقدر است؟

 

به طور کلی تمامی مراحل ثبت شرکت در عمان اعم از اخذ اقامت، ثبت شرکت، افتتاح حساب بانکی و پیدا کردن کفیل عمانی حدود ۱ ماه زمان لازم دارد. در واقع سرمایه گذاران پس از این مراحل و پیگیری کردن یک سری امور مربوطه، یک شرکت ثبت شده در عمان دارند که می توانند فعالیت خود را شروع کنند.

عموما مدت زمان ثبت شرکت در عمان حدود ۵ روز است. سپس باید مراحل قانونی ثبت شرکت، طی شود و بعد از آن، مدارک لازم بعد از ترجمه شدن باید ارائه شوند. پس از اینکه این مدارک توسط بازرسان مربوطه تایید شد گواهی تاسیس شرکت برای متقاضی صادر می شود.

 

 

انواع شرکت در عمان
انواع شرکت در عمان

 

فواید ثبت شرکت در عمان

 

بدون شک یکی از مهم ترین سوالاتی که ذهن سرمایه گذاران را به خود مشغول می سازد این است که فواید ثبت شرکت در عمان چیست. اصلا چرا باید در این کشور، سرمایه گذاری کرد. مطمئنا فواید و مزایای ثبت شرکت در عمان، زیاد است. تا به امروز، مشتاقان زیادی برای این سرمایه گذاری اقدام کرده اند که از جمله ی آن ها می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • یکی از مهم ترین فواید ثبت شرکت در عمان این است که این کشور دارای چندین منطقه آزاد است که شما با ثبت شرکت در این مناطق نه تنها می توانید مالکیت کامل و ۱۰۰ درصدی آن را داشته باشید بلکه تا ۵۰ سال هم از مالیات معاف خواهید شد.
  • سرمایه گذارانی که اقدام به ثبت شرکت LLC می کنند از پرداخت مالیات بر ارزش افزوده هم معاف هستند.
  • بدون هیچگونه محدودیت بین المللی می توانید اقدام به صادرات و واردات به سراسر دنیا کنید.
  • عضویت عمان در سازمان تجارت جهانی سبب می شود که تجار این کشور از امتیازات زیادی برخوردار باشند.
  • امنیت بالا و ثبات اقتصادی از دیگر فواید عمان برای ثبت شرکت و سرمایه گذاری بلند مدت است.
  • سرمایه گذاران می توانند به راحتی ویزای انگلیس، کانادا و سایر کشورها را دریافت کنند.
  • سرمایه گذاران می توانند حساب خود را در معتبرترین بانک های بین المللی افتتاح کنند.
  • اخذ اقامت از دیگر فواید این سرمایه گذاری است.

 

قوانین بیمه ثبت انواع شرکت در عمان

 

بدون شک، مبحث بیمه کارکنان یکی از مهم ترین مباحث در تمام دنیا است و کشور عمان نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. به همین دلیل وزارت کار عمان، تمام کارفرماها را موظف کرده تا کارکنان عمانی شرکت ها را بیمه کنند. اما تا به امروز هیچ قانونی مبنی بر بیمه کردن کارکنان خارجی به تصویب نرسیده است.

 

مراحل ثبت انواع شرکت در عمان

 

برای ثبت شرکت در این کشور، علاوه بر تهیه یک سری مدارک باید صورت حساب مالی ۶ ماهه ی آخر سالتان را هم ارائه دهید. قدم بعدی، اجاره کردن یک دفتر در سرزمین اصلی و آماده کردن مهر شرکت می باشد. آخرین مرحله، ثبت نام کارکنان و کارگرانی است که قصد استخدام آن ها را دارید. در واقع شما باید نام آن ها را در وزارت کار عمان ثبت کنید. بنابراین مراحل ثبت شرکت در عمان را می توان به ۴ مرحله زیر تقسیم کرد:

  • مرحله اول: بررسی پرونده و مدارک
  • مرحله دوم: ارسال مدارک و بررسی آن ها توسط اتاق صنعت و بازرگانی عمان
  • مرحله سوم: اجاره یا خرید دفتر، کارگاه و … دریافت مجوز از شهرداری
  • مرحله چهارم: اخذ ویزا و افتتاح حساب بانکی

 علاوه بر این موارد، یکسری مراحل اصلی است که حتما باید در زمان ثبت شرکت در عمان آن ها را اجرا کنید که عبارتند از:

  • حتما باید حساب بانکی در عمان افتتاح کنید تا بتوانید هزینه های اولیه شرکت را واریز کنید.
  • داشتن سپرده سرمایه اولیه
  • سرمایه مورد نیاز برای ثبت شرکت را در زمان ثبتنام باید به صورت کامل پرداخت کند.
  • شرکت را باید در وزارت صنعت و توسعه تجارت عمان به ثبت برسانید.
  • نام انتخاب شده شرکت نباید تکراری باشد.

 

مدارک مورد نیاز

 

از جمله مدارک لازم برای ثبت شرکت در عمان عبارتند از:

  • کپی مدارک هویتی، شناسنامه، ویزا و پاسپورت سهامداران یا موسس شرکت
  • زمینه، نوع فعالیت و نام شرکت
  • طرح تجاری یا بیزینس پلن
  • کپی کارت شناسایی امضا کنندگان مجاز
  • ۴ قطعه عکس رنگی
  • پرینت گردش مالی به زبان انگلیسی
  • لیستی از اعضای مجموعه و پرداخت بیمه ها
  • گزارش رسمی از گردش مالی شرکت مادر در ۵ سال گذشته
  • مدارک افتتاح حساب در بانک عمانی
  • گواهی عدم سوء پیشینه
  • فرم های استاندارد ثبت شرکت
  • گواهی ثبت مالیات

بعد از ارائه ی این مدارک و بررسی آن ها، هزینه و تعرفه لازم برای ثبت شرکت تعیین می شود. این مرحله یکی از مهم ترین مراحل ثبت شرکت در عمان است که به فاکتورهای مختلفی اعم از نوع شرکت، تعداد شرکا و مراحل بستگی دارد. با این حساب، هزینه ثبت شرکت در عمان، متغیر است. علاوه بر این، سرمایه گذاران باید این مدارک و یکسری اسناد را به شهرداری مسقط، پایتخت عمان، ارسال کنند تا بتوانند مجوز ثبت شرکت در عمان را دریافت کنند.

 

مزایا ثبت شرکت در عمان

مزایا ثبت شرکت در عمان به شرح زیر است:

  • اخذ اقامت و زندگی در عمان
  • امکان افتتاح یک حساب بانکی بین المللی
  • امکان مالکیت ۱۰۰ درصدی و بدون شریک عمانی
  • کار، تجارت و زندگی در یکی از پیشرفته ترین کشورهای حوزه خلیج فارس که اقتصادی رو به رشد دارد.
  • امکان تجارت آسان با کشورهای حوزه GCC
  • ثبات سیاسی
  • واردات بدون عوارض ماشین آلات
  • بهره مندی از طرح های حمایتی
  • تجارت کردن با یکی از باارزش ترین ارزهای حال حاضر دنیا یعنی ریال عمان
  • نبود مالیات های شخصی

 

 

انواع شرکت در عمان
انواع شرکت در عمان

معایب ثبت شرکت در عمان

 

طبیعتا کار و تجارت در تمام کشورها در کنار مزایای خود، معایبی هم دارند که کشور عمان نیز از این قاعده مستثنی نمی باشد. در مورد معایب ثبت شرکت در عمان هم باید بگوییم که عیب مهم این کشور، عدم صدور اقامت دائم کشور عمان به سرمایه گذاران و عدم ثبت شرکت در تمام حوزه ها می باشد.

 

نحوه افتتاح حساب بانکی

با توجه به مطالب بالا دریافتیم که یکی از شروط مهم برای ثبت انواع شرکت در عمان، افتتاح حساب بانکی در این کشور است. به همین دلیل داشتن یکسری اطلاعات کلی و مهم در این زمینه برای تمام سرمایه گذاران لازم است. مثلا اینکه آیا باز کردن حساب در این کشور نیازمند اخذ اقامت عمان است؟

پاسخ این سوال، بله است. در واقع هیچ سرمایه گذاری قبل از اخذ اقامت عمان نمی تواند اقدام به افتتاح حساب در بانک های این کشور نماید. ولی پس از اخذ اقامت و افتتاح حساب، کارت بانکی به نام سرمایه گذار خارجی صادر می شود. وی با آن می تواند وجه نقد مورد نیاز خود را از دستگاه های خودپرداز، برداشت کند. همچنین انواع خریدهای داخلی و خارجی خود را انجام دهد. از جمله مدارکی که برای افتتاح حساب بانکی در عمان لازم است عبارتند از:

  • پاسپورت
  • اساسنامه شرکت
  • مدرکی که نشان دهد متقاضی ساکن عمان است
  • ارائه مدرک ثبت تجاری

 

شرایط اخذ ویزا عمان

 

اگر قصد اقامت در عمان از طریق ثبت شرکت دارید ابتدا باید مراحل اداری را طی و مجوزهای مربوطه را دریافت کنید. سپس به متقاضی یا متقاضیان ثبت شرکت در این کشور، کارت اقامت ID Card اعطا می شود. بر اساس این کارت، نوع و مدت اقامت برای سرمایه گذار اصلی و خانواده او متفاوت است که عبارتند از:

  • در ابتدا به متقاضی ثبت شرکت، یک ویزای ۱ ساله داده و سپس این ویزا را، ۱ سال دیگر تمدید می کنند. در نهایت، اعتبار اقامت او در عمان،۲ سال دیگر تمدید می شود.
  • اما خانواده درجه ۱ سرمایه گذار، بعد از ثبت شرکت و شروع به کار، می توانند ویزای ۲ ساله عمان را دریافت کنند و برای زندگی، راهی این کشور شوند. در صورتی که این خانواده، واجد شرایط بود این ویزا را می توان به طور مدام و به مدت ۲ سال تمدید کرد. اخذ این ویزا برای دختر مجرد هیچ محدودیت سنی ندارد. ولی برای پسر مجرد تا ۲۱ سال می باشد. 

 

مدت زمان لازم برای ثبت انواع شرکت در عمان چقدر است؟

مدت زمان لازم بین ۲ هفته تا ۱ ماه متغیر است.

مدارک مورد نیاز برای ثبت انواع شرکت در عمان چه مدارکی است.

مدارک هویتی و پاسپورت معتبر

48 دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *