ارسال اظهارنامه مالیاتی

در اینجا می خوانید...

آشنایی با خصوصیات اظهارنامه مالیاتی

اظهار نامه مالیاتی اشخاص حقیقیاظهار نامه مالیاتی اشخاص حقوقی
آخرین فرصت پایان خردادآخرین فرصت پایان تیر ماه

ارسال اظهارنامه مالیاتی
نمونه اظهارنامه مالیاتی

بررسی انواع اظهارنامه مالیاتی

اظهارنامه مالیاتی عملکرد مودی حقیقی

نمونه اظهارنامه عملکرد مودی حقیقی

اظهارنامه مالیاتی مودی حقوقی

ارسال اظهارنامه مالیاتی بر ارث

نمونه اظهارنامه مالیات بر ارث

ارسال اظهارنامه مالیاتی مشاغل خودرویی

صنف خودرویی کشور یکی از مهم ترین صنف هایی است که باید سالانه مبلغ مشخصی را تحت عنوان مالیات به سازمان و امور مالیاتی کشور پرداخت کند. رانندگان اتوبوس، کامیون باربری و تاکسی و کسانی که در راه سازی فعالیت می کنند، باید در تاریخ معینی که توسط سازمان تامین اجتماعی مشخص می شود به دفاتر پستی مراجعه کنند و فرم اظهارنامه مالیاتی مشاغل خودرویی را تکمیل کنند و چهت ارسال اظهارنامه مالیاتی خودرویی اقدام نمایند.

ارسال اظهارنامه مالیاتی املاک و مستغلات

ارسال اظهارنامه مالیاتی بر املاک و مستغلات یکی از انواع اظهارنامه های مالیاتی محسوب می شود. این نوع اظهارنامه باید توسط صاحب ملک، فروشنده، خریدار یا مستأجر در هنگام خرید، فروش یا اجاره تنظیم شود و به سازمان مالیاتی کشور تحویل داده شود. هنگامی که قرارداد برای اولین بار بین مالک و مستاجر بسته می شود، فرم اظهارنامه مالیات بر املاک و مستغلات باید توسط مالک تنطیم‌ شود. اما در قرارداد های دست دوم این فرم باید توسط مستأجر تکمیل شود. املاک و ساختمان هایی که کسی در آن ها زندگی نمی کند.

در سال اول نیازی نیست که صاحب ملک بابت آن ها مالیاتی به امور مالیاتی کشور پرداخت کندو ارسال اظهارنامه مالیاتی انجام دهد. اما از سال دوم به بعد در صورت خالی بودن، مالیات به آن ها تعلق می گیرد. میزان مالیاتی که به ساختمان و منازل خالی از سکنه تعلق می گیرد در سال های مختلف با یکدیگر متفاوت است. خریدار، فروشنده یا مستأجر باید اظهارنامه مالیات بر املاک و مستغلات را تا پایان تیر ماه هر سال تکمیل کنند و آن را به اداره مالیاتی کشور تحویل دهند.

مهلت پرداخت مالیات بر خرید و فروش املاک و مستغلات بر اساس قوانین تصویب شده در سازمان مالیاتی کشور تا یک ماه پس از تاریخ عقد قرارداد یا معامله تعیین شده است.

ارسال اظهارنامه مالیاتی شرکت های منحل شده

ارسال اظهارنامه مالیاتی به شرکت ها، موسسات و اتحادیه هایی که به هر دلیل منحل شده‌اند و فعالیت نمی کنند، تعلق می گیرد.حتی اگر پس از ثبت شرکت ان را سریع منحل کنید باید اظهارنامه مربوط به آن سال را ارائه دهید. در این نوع اظهارنامه باید اطلاعات مختلف شرکت مثل هزینه ها، درآمد ها، بدهی ها، سود ها و زیان های آن کاملا ذکر شود. مهلت ارسال این نوع اظهارنامه طبق قوانین سازمان مالیاتی کشور تا شش ماه بعد از منحل شدن شرکت تعیین شده است. در صورتی که اظهارنامه در مدت زمان مشخص به سازمان مالیاتی تحویل داده نشود، با هیئت مدیره شرکت برخورد قانونی می شود.

ارسال اظهارنامه مالیاتی حبس، نذر و وقف

اظهارنامه مالیاتی حبس، نذر و وقف باید سه ماه قبل از تاریخ مرگ شخص تنطیم‌ شود و به سازمان مربوطه در کشور ارسال شود.

ارسال اظهارنامه مالیاتی بر ارزش افزوده

دولت هر سال مبلغی را تحت عنوان مالیات بر ارزش افزوده برای اشخاص حقیقی و حقوقی تعیین می کند. افراد باید در مدت زمانی که سازمان مالیاتی تعیین کرده است، فرم اظهارنامه را تکمیل کنند و آن را به سازمان مربوطه در کشور تحویل دهند.

ارسال اظهارنامه مالیاتی حقیقی

به همه انسان ها در کره زمین اشخاص حقیقی گفته می شود. اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقیقی بر اساس فاکتور های مختلفی که در فرم اظهارنامه ثبت می شود با یکدیگر متفاوت است. از جمله فاکتور هایی که در این نوع اظهارنامه ثبت می شود. می توان به مدارک هویتی، محل سکونت و نام اشخاص اشاره کرد.

سازمان مالیات کشور، مهلت ارسال این نوع اظهارنامه را چهار ماه تعیین کرده است. سازمان مالیاتی وظیفه دارد که در بازه زمانی یک سال، اظهارنامه های افراد مختلف را بررسی و آنالیز کند. سپس مقدار مالیاتی را که به آن ها تعلق می گیرد مشخص می کند.  

ارسال اظهارنامه مالیاتی
ارسال اظهارنامه مالیاتی

ارسال اظهارنامه مالیاتی حقوقی

اشخاص حقوقی به شرکت ها و سازمان هایی گفته می شوند که بر اساس نیاز ها و مشکلات جامعه تاسیس شده اند. همه اشخاص حقوقی مثل شهرداری نیازی نیست که اظهارنامه مالیاتی را تنظیم و ثبت کنند‌. مهلت ارسال اظهارنامه مالیاتی اشخاص حقوقی بر اساس سال مالیاتی آن ها تعیین می شود. اشخاص حقوقی وظیفه دارند که در بازه زمانی اعلام شده توسط سازمان مالیاتی کشور، اظهارنامه را تنظیم کنند‌.

مالیات در کشور ایران به چه اشخاصی تعلق می گیرد؟

بر اساس ماده یک قانون اساسی مالیات به اشخاص حقیقی و حقوقی که شرایط زیر را دارند تعلق می گیرد.

شخص حقیقی یا حقوقی که در کشور ایران اموال، املاک و مستغلات دارد.

شخص حقیقی ایرانی که مقیم کشور ایران است و در داخل یا خارج از کشور ایران درآمد کسب می کند.

شخص حقیقی ایرانی که در خارج از کشور ایران زندگی می کند اما در داخل کشور ایران مشغول به فعالیت است و درآمد زایی می کند.

شخص حقیقی با حقوقی غیر ایرانی که در کشور ایران مشغول به کار است و درآمد کسب می کند.

مالیات در کشور ایران به چه اشخاصی تعلق نمی گیرد؟

شهرداری ها، موسسات، سازمان ها، ارگان ها و وزارتخانه های دولتی

سازمان ها و ارگان هایی که بودجه و مخارج خود را از دولت دریافت می کنند.

همه مؤسسات و مواردی که مجوز فعالیت خود را از امام خمینی یا مقام معظم رهبری دریافت می کنند‌.

نحوه ارسال اظهارنامه مالیاتی

سازمان امور مالیاتی کشور با طراحی سایت اظهارنامه مالیاتی، شرایط بسیار مناسب و ایمنی را برای تهیه و تنظیم اظهارنامه مالیاتی توسط اشخاص حقیقی و حقوقی فراهم کرده است. شما می توانید برای دریافت و تکمیل نوع اظهارنامه مالیاتی که با فعالیت و عملکرد شما متناسب است به آدرس اینترنتی  WWW.TAX.GOV.IR مراجعه کنید. شما برای اینکه بتوانید از امکانات سایت استفاده کنید ابتدا باید در سایت ثبت نام کنید. در ادامه در مورد مراحل ثبت نام اظهارنامه مالیاتی در این سایت اینترنتی بیشتر توضیح می دهیم.

سایت اظهارنامه مالیاتی 

در سایت اظهارنامه مالیاتی گزینه های مختلفی نمایش داده می شود. شما باید از بین گزینه های موجود در صفحه اصلی سایت، گزینه پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیک را انتخاب کنید و بر روی آن کلیک کنید.

ارسال اظهارنامه مالیاتی
ارسال اظهارنامه مالیاتی

بعد از اینکه بر روی گزینه پیش ثبت نام و ثبت نام الکترونیک کلیک کردید‌. به صفحه زیر وارد می شوید. در صفحه زیر برای ورود به صفحه ثبت نام، گزینه ورود به ثبت نام را انتخاب کنید و بر روی آن کلیک کنید.

ارسال  اظهارنامه مالیاتی
ارسال اظهارنامه مالیاتی

بعد از اینکه بر روی علامت ثبت نام کلیک کردید. صفحه زیر برای شما باز می شود. در این صفحه ابتدا باید کد امنیتی را که در کادر درج شده است، به صورت صحیح و درست در کادر خالی زیر آن وارد کنید. در کادر دوم باید نوع مودی مورد نظر خود را انتخاب کنید. مودی به چهار گروه اشخاص حقیقی، حقوقی، افراد تبعه خارجی و تشکل قانونی تقسیم می شود. شما باید از بین این چهار نوع مودی، یکی را انتخاب کنید.

ارسال  اظهارنامه مالیاتی
ارسال اظهارنامه مالیاتی

سپس باید در کادر بعدی شماره ملی یا شماره فراگیری را وارد کنید. اشخاص حقیقی دارای شماره ملی هستند. در حالی که اشخاص حقوقی دارای یک شماره فراگیری یا رهگیری هستند. بعد از اینکه کادر ها را با دقت پر کردید. گزینه ورود به ثبت نام را انتخاب کنید و بر روی آن کلیک کنید.

در این مرحله شما باید گزینه پیش ثبت نام جدید را از بین گزینه های مختلفی که در صفحه زیر نمایش داده می شود، انتخاب کنید و بر روی آن کلیک کنید. البته در صورتی که قبلاً با کد ملی خود برای ثبت نام در این صفحه اقدام کرده اید و کاربری دارید. می توانید در این صفحه اطلاعات خود را ویرایش کنید.

ارسال  اظهارنامه مالیاتی
ارسال اظهارنامه مالیاتی

بعد از اینکه بر روی گزینه پیش ثبت نام جدید کلیک کردید. صفحه جدیدی از سایت اظهارنامه مالیاتی برای شما باز می شود. در این صفحه برای ورود به قسمت پیش ثبت نام جدید باید کادر های زیر را با اطلاعات صحیح پر کنید. شما ابتدا باید نوع ثبت نام خود را در کادر وارد کنید.

ارسال  اظهارنامه مالیاتی
ارسال اظهارنامه مالیاتی

در صورتی که شریکی ندارید باید گزینه ثبت نام انفرادی را در کادر خالی انتخاب کنید. سپس باید کد پستی محل سکونت و شماره همراه خود را در کادر های زیر وارد کنید. در نهایت باید کد امنیتی را به صورت صحیح در کادر درج کنید. سپس  گزینه پیش ثبت نام جدید را انتخاب کنید و بر روی آن کلیک کنید.

بعد از این که مراحل بالا را در مرحله پیش ثبت نام و ثبت نام به صورت صحیح انجام دادید. اطلاعات شما توسط مراکز قانونی و سازمان مالیاتی به دقت بررسی می شود. در صورتی که مرحله راستی آزمایی اطلاعات شما به درستی انجام شد. در نهایت می توانید فرم اظهارنامه مالیاتی مورد نظر را انتخاب کنید و آن را تکمیل کنید.

روش تهیه و تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیاتی

برای تکمیل، تنظیم و ارسال اظهارنامه مالیاتی ابتدا باید به سامانه مالیاتی کشور مراجعه کنید. سپس بعد از پشت سر گذاشتن مرحله پیش ثبت نام کد اقتصادی، کد رهگیری مورد نظر را دریافت کنید. بعد از اینکه اطلاعات ثبت نام شما در مرحله راستی آزمایی تایید شد. اطلاعات کاربری به شماره تلفن یا ایمیل شما ارسال می شود. بعد از اینکه اطلاعات مورد نظر را در مرحله ثبت نام وارد کردید و مورد تایید سازمان مالیاتی کشور قرار گرفت.

اظهارنامه مالیاتی مورد نظر را باید تکمیل کنید و آن را ارسال کنید. بعد از ارسال اظهارنامه مالیاتی، کد رهگیری برای شما ارسال می شود. سپس سازمان مالیاتی، اظهارنامه شما را بررسی می کند و مقدار مبلغی را که باید به عنوان مالیات بپردازید برای شما تعیین می کند. در آخر شما می توانید قبض مالیاتی خود را به صورت اینترنتی از طریق این سامانه پرداخت کنید.

بررسی صفحات مختلف اظهارنامه مالیاتی

اظهارنامه مالیاتی اینترنتی نیز مثل اظهارنامه کاغذی از ۲۵ صفحه تشکیل شده است. اطلاعات هر کدام از صفحه های اظهارنامه با یکدیگر متفاوت است. در هنگام ارسال اظهارنامه مالیاتی حتما باید ردیف هایی را که با رنگ قرمز مشخص شده‌اند، تکمیل کنید. زیرا پر کردن این ردیف ها کاملا الزامی است. در ادامه با اطلاعات مندرج در برخی از صفحات اظهارنامه بیشتر آشنا می شویم.

صفحه اول تا ششم اظهارنامه

شما در صفحه اول اظهارنامه مالیاتی باید اطلاعات هویتی مثل نام و نام خانوادگی، شماره ملی، شماره شناسنامه و مشخصات شخصی را بنویسید. در صفحه دوم باید مشخصات محل کار مثل آدرس شرکت، کارخانه یا شعبه ذکر شود. همچنین در این صفحه باید شماره و تعداد حساب های بانکی جهت بررسی توسط سازمان مالیاتی کشور درج شود.

در صفحه سوم باید جدولی که در آن درج شده است توسط شما تکمیل شود. در صفحه چهارم اظهارنامه باید اطلاعات و مشخصات مجوز های قانونی به طور کامل توضیح داده شود. در صفحه پنجم باید به ترتیب اطلاعات و مشخصات اعضای هیئت علمی و مدیر عامل شعبه ذکر شود. صفحه ششم شامل جداولی مثل جدول دفاتر رسمی و اطلاعات مرتبط به بورس و سهام می باشد. شما باید اطلاعات مورد نیاز را به صورت صحیح و دقیق در جدول های این صفحه وارد کنید.

صفحه هفتم تا چهاردهم اظهارنامه

در  صفحه هفتم اظهارنامه مالیاتی باید میزان درآمد های مقطوع، سود ها و زیان های درآمد های مالی به طور کامل ذکر شود. در صفحه هشتم فعالیت های معاف از مالیات نوشته شده است. در صفحه نهم تعدادی جدول شامل جدول استهلاک زیان سنواتی، معافیت ها و بخشودگی مالیاتی است. شما باید به دقت این جدول ها را مطالعه و تکمیل کنید. در صورتی که موارد ذکر شده در این جداول شامل وضعیت شما می شود.

باید اطلاعات را به صورت کاملا صحیح و درست وارد کنید. در صفحه دهم نیز تعدادی جدول مربوط به توسعه، نوسازی و بازسازی صنعتی معدنی و معافیت هایی که در اثر کسب درآمد از فعالیت در خارج از کشور کسب شده است، وجود دارد.

 صفحه های یازدهم و دوازدهم اظهارنامه مالیاتی  به ترتیب شامل جدول های فعالیت های به دست آمده از توافق نامه های مالیاتی، کمک های پرداختی و موجودی مواد و کالا هستند.

اشخاص حقیقی و حقوقی باید میزان خالص موجودی و مقدار کالای باقی مانده در سال قبل را به صورت دقیق در جدول صفحه دوازدهم وارد کنند. در صفحه سیزدهم باید مقدار سرمایه هر کدام از شریکان و مقدار کل سهام اشخاص حقیقی یا حقوقی ذکر شود. مالیات دهنده باید در صفحه چهارم میزان فروش خالص بر اساس کالا یا محصول اصلی شرکت را به طور دقیق ذکر کند.

صفحه چهاردهم تا نوزدهم اظهارنامه

در صفحه چهاردهم اظهارنامه مالیاتی، اطلاعات حاصل از سود و زیان فروش شرکت بر اساس محصول اصلی یا سایر کالا را وارد کنید. در صفحه پانزدهم اظهارنامه، قیمت نهایی کالای به فروش رسیده باید ذکر شود.

در صفحه شانزدهم باید اطلاعات صحیح در مورد قیمت نهایی فعالیتی که توسط پیمانکار به پایان رسیده است و تعداد کارکنان در جدول های آن نوشته شود. در این صفحه جدول های درآمد ناخالص پیمانکاری و ارائه خدمات مختلف باید توسط مالیات دهندگان به طور صحیح تکمیل شود. در صفحه هجدهم و نوزدهم به ترتیب جدول های لیست صادرات و سرمایه گذاری غیر ایرانی یا خارجی وجود دارد.

صفحه بیستم تا بیست و پنجم اظهارنامه

در صفحه بیستم باید اطلاعات تراز مالی توسط اشخاص حقیقی یا حقوقی نوشته شود. در صفحه بیست و یکم باید مقدار سود و زیان حاصل از فعالیت به طور دقیق ذکر شود. سپس در صفحه بیست و دوم، گردش حساب مربوط به سود و زیان نوشته می شود. در صفحه بیست و سوم میزان درآمدی که شامل مالیات می شود، بر اساس سود و زیان محاسبه می شود.

در صفحه بیست و چهارم اظهارنامه باید مقدار پرداخت های اظهارنامه و اطلاعات هویتی مالک یا مالکین نوشته شود. در صفحه بیست و پنجم که آخرین صفحه اظهارنامه مالیاتی است باید اطلاعات و مشخصات کسی که اظهارنامه را تنظیم می کند، نوشته شود.

مدارک مورد نیاز برای تنظیم اظهارنامه مالیاتی

اظهارنامه مالیاتی یکی از مهم ترین انواع اظهارنامه های مالی است. اشخاص حقیقی و حقوقی برای پر کردن فرم این نوع اظهارنامه به مدرک های مختلفی نیاز دارند‌. در ادامه با برخی از این مدارک بیشتر آشنا می شویم.

در صورتی که شخص حقیقی یا حقوقی دارای شرکت یا شعبه است. برای تنظیم اظهارنامه مالی به اطلاعات موجود در مدرک شرکت یا شعبه نیاز دارد. مالک یا مستأجر برای تکمیل فرم اظهارنامه مالیات بر املاک و مستغلات به اجاره نامه نیاز دارد.

مدارک، ترازنامه و  اسناد ثبت احوال اشخاص حقیقی یا حقوقی مثل شناسنامه و کارت ملی

اشخاص حقیقی یا حقوقی باید در مورد میزان سود و زیان حاصل از شرکت یا فعالیت کاری خود یک‌ لیست تهیه کنند. زیرا برای پر کردن برخی از صفحات اظهارنامه به مقدار و گردش حساب سود و زیان نیاز دارند.

میزان درآمد ها، بدهی ها و فروش های کالا های اصلی و اساسی باید کاملا مشخص باشند.

ارسال اظهارنامه مالیاتی
ارسال اظهارنامه مالیاتی

باید مقدار درآمد، سود و زیان حاصل از ساخت و فروش کالا های مختلف به طور دقیق محاسبه شود.

باید میزان درآمد های پیمانکار و قیمت نهایی پروژه برای شعبه ها و اتحادیه های پیمانکاری به صورت کاملا دقیق و واضح مشخص شود.

اشخاص حقیقی و حقوقی باید برای تکمیل فرم اظهارنامه مالیاتی کد رهگیری معتبری داشته باشند. در غیر این صورت صلاحیت لازم را برای پر کردن اظهارنامه ندارند.

اشخاص حقیقی و حقوقی باید مقدار مالیات هایی را که قبلاً به سازمان امور مالیاتی کشور پرداخت کرده اند، در قالب لیستی تهیه کنند. همچنین اطلاعات ملکی که توسط مستاجر از صاحب ملک اجاره شده است باید توسط مالک یا مستأجر در اظهارنامه به طور دقیق ذکر شود.

اشخاص حقیقی و حقوقی باید برای تکمیل فرم اظهارنامه مالیاتی، شماره کارت بازرگانی و رمز عبور معتبری داشته باشند. در غیر این صورت از نظر قانونی به آن ها اجازه تکمیل فرم داده نمی شود. 

بررسی خصوصیات ترازنامه مالی

ترازنامه‌ مالی به صورت حساب مالی گفته می شود که در آن میزان بدهی ها، دارایی ها و حقوق افرادی که سهام به آن ها تعلق می گیرد، مشخص می شود. در ترازنامه اطلاعات مرتبط به میزان درآمد ها، بدهی ها و حقوق صاحبان سهام باید به صورت صحیح و دقیق ذکر شود. ترازنامه به سرمایه گذاران کمک می کند که میزان موفقیت عملکرد و فعالیت تجاری خود را به درستی ارزیابی کنند. بدیهی است هر چقدر که میزان بدهی های یک شرکت یا شعبه کمتر باشد، میزان دارایی ها و درآمد های شرکت افزایش پیدا می کند.

انواع دارایی ها در ترازنامه

دارایی در ترازنامه همه اموال و پول های نقدی شرکت را تحت پوشش قرار می دهد. دارایی ها در ترازنامه مالی به دو نوع دارایی های جاری و غیر جاری تقسیم می شود. در ادامه در مورد هر کدام از انواع دارایی ها بیشتر توضیح می دهیم.

دارایی های جاری

دارایی های جاری در ترازنامه شامل پول نقد، اوراق بهادار، فهرست موجودی و پیش پرداخت می شود. پول نقد به پولی گفته می شود که در حساب پس انداز یا حساب های جاری وجود دارد. به عبارت دیگر پول نقد به هر نوع سرمایه گذاری کوتاه مدت گفته می شود که بتوان آن را در مدت زمان بسیار کمی به پول نقد تبدیل کرد. اوراق بهادار به سهام یا سفته گفته می شود که می توان برای سرمایه گذاری های مختلف از آن استفاده کرد.

فهرست موجودی به محصولات تولید شده در یک شرکت گفته می شود که آماده فروش هستند. به هزینه های جانبی مثل هزینه های بیمه که در مدت زمان یک سال باید به سازمان های مربوطه پرداخت شود، پیش پرداخت گفته می شود.

دارایی های غیر جاری

دارایی های غیر جاری به ساختمان، زمین و ماشین آلات گفته می شود. دارایی غیر جاری در کل به دو نوع مشهود و نامشهود تقسیم می شود‌.

ارسال اظهارنامه مالیاتی
ارسال اظهارنامه مالیاتی

هزینه ارسال اظهارنامه مالیاتی

اشخاص حقیقی و حقوقی برای تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی باید هزینه مشخصی را بابت ثبت نام کد اقتصادی و تکمیل اظهارنامه پرداخت کنند. هزینه ثبت نام کد اقتصادی شامل سه بخش پیش ثبت نام کد اقتصادی، ارسال نام کاربری و دریافت دستورالعمل های مالیاتی است.

هزینه تکمیل اظهارنامه مالیاتی بر اساس نوع مودی متغیر است. هزینه تکمیل اظهارنامه برای اشخاص حقیقی به ثبت و ارسال ترازنامه و محاسبه سود و زیان بستگی دارد. در حالی که هزینه تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی برای اشخاص حقوقی به نوع گروه آن ها و ثبت ترازنامه بستگی دارد. هزینه تکمیل اظهارنامه مالیاتی املاک و مستغلات نیز به فاکتور های پیش ثبت نام املاک، ثبت و ارسال اظهارنامه مالی با یک مستأجر وابسته است‌.

چه کسانی می بایست نسبت به تکمیل و ارسال اظهارنامه مالیاتی اقدام نمایند؟

کلیه اشخاص حقیقی و حقوقی که دارای درآمد جاری هستند باید نسبت به ارسال اظهارنامه و پرداخت مالیات اقدام نمایند مگرکسانی که دارای معافیت مالیاتی هستند.

زمان ارسال اظهارنامه مالیاتی چه ماهی از سال می باشد؟

معمولا زمان نهایی پایان تیر ماه هر سال می باشد

12 دیدگاه

    • با سلام و احترام

      با مراجعه و مطالعه جدول گروه بندی مشاغل میتوانید گروه شغلی خود را مشاهده کنید ‌و همچنین برای راهنمایی بیشتر میتوانید با مشاوران ما تماس بگیرید.

      موفق باشید

    • کلیه افرادی که واجد شرایط دریافت بیمه بیکاری می باشند، می توانند درخواست خود را برای دریافت بیمه بیکاری در سامانه جامع روابط کار ثبت کنند. پس از ثبت درخواست بیمه بیکاری، امکان پیگیری بیمه بیکاری از طریق سایت پیگیری درخواست بیمه بیکاری ( سامانه جامع روابط کار ) وجود خواهد داشت.

  • من سال گذشته شرکتی ثبت کردم که فقط یک فاکتور فروش داشتم اگر اظهارنامه ارسال نکنم چقدر جریمه میشم؟

    • با سلام

      جریمه عدم ارسال ۳۰% مالیات متعلقه و جریمه عدم پرداخت , ماهانه ۲٫۵ % مالیات ابرازی می باشد.

      با تشکر

    • با سلام و احترام

      دفاتر قانونی برای تعیین میزان مالیات و به همراه اظهارنامه مالیاتی به سازمان مربوطه ارائه میشود حالا اگر این دفاتر طبق ضوابط و مقررات و ایین نامه ثبت و نگهداری نشده باشند از طرف سازمان امور مالیاتی رد شده و دیگر برای تعیین میزان مالیات مورد استناد قرار نمیگیرند . این فرایند را اصطلاحا رد دفاتر قانونی می گویند.

    • با سلا و احترام

      بله تا زمان پایان برگه های دسته چک قدیمی شما صدور و وصول چک های قدیمی کما فسابق تداوم دارد

      با تشکر

    • با سلام و احترام

      ملاک پرداخت مالیات کسب درآمد است و صرف ثبت شرکت نمی تواند مشمول مالیات شود

      با تشکر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *