ثبت شرکت داروهای گیاهی و ۲ نوع مهم این مدل شرکت ها

ثبت شرکت داروهای گیاهی

ثبت شرکت داروهای گیاهی

 

ثبت شرکت داروهای گیاهی

جهت دانستن ثبت شرکت داروهای گیاهی و یا ثبت شرکت گیاهان دارویی باید ابتدا در مورد گونه های گیاهی و گیاهان دارویی که در کشور عزیزمان ایران وجود دارد و موثر است برای شما عزیزان توضیحاتی ارائه بدهیم و سپس در مورد ثبت شرکت مورد نظر توضیحاتی ارائه دهیم.

اولین نکته این است که باید بدانید در ایران حدود ۸۵۰۰ گونه گیاهی موثر وجود دارد که از این ۸۵۰۰  گونه موثر حدود ۳۰ درصد از این گونه ها می تواند برای درمان انواع بیماری های خاص موثر باشد و همچنین حدود ۴۰ درصد از این گونه ها را میتوان در مغازه ها و عطاری ها پیدا کرد که در هر فصل از سال در ایران می تواند تعدادی از این گیاهان را در خود در بر بگیرد که به صورت تازه و یا خشک شده در دسترس قرار می گیرد.

انواع گیاهان موجود در انواع فصل های سال

شاید بد نباشد که برای ثبت شرکت داروهای گیاهی و یا ثبت شرکت گیاهان دارویی باید در مورد انواع گیاهان دارویی در سال هم اطلاعاتی به شما ارائه بدهیم.

ما می توانیم در فصل بهار از گیاهانی نظیر گیاه گل گاو زبان گیاه سنبل دانه های خاکشیر گیاه بنفشه و همچنین گیاه های کاسنی و شاتره را اشاره کنیم.

همچنین در فصل تابستان می توان گیاهانی مانند تخم شربتی و خاکشیر و حتی گیاهانی که از آن میتوان عرقیات گیاهی گرفت اشاره کرد مانند عرق نعنا و عرق خارشتر.

در فصل زمستان هم که هم با توجه به اینکه همه مردم احتیاج به داشتن  طبع گرم دارند از گیاهانی چون دارچین زنجبیل و آویشن می توان نام برد که بسیار برای بیماری های مانند سرماخوردگی موثر هستند.

لزوم ثبت شرکت گیاهان دارویی و یا ثبت شرکت داروهای گیاهی

امروزه با توجه به رشد روز افزون طب سنتی و همچنین طب گیاهان دارویی افراد و شرکت های زیادی قصد ثبت شرکت داروهای گیاهی و یا ثبت شرکت یاهان دارویی را دارند که به صورت قانونی و داشتن مجوز مزبوطه اقدام به تولید تکثیر بسته بندی و فروش محصولات خود نمایند که از این طریق می توانند جهت ثبت شرکت خود اقدام نمایند.

 

ثبت شرکت داروهای گیاهی
ثبت شرکت داروهای گیاهی

در مورد گیاهان دارویی می توان به این نکته اشاره نمود که معمولا به چه صورت هایی از آنها استفاده میشود اشاره نمود که به صورت زیر از آنها استفاده می شود. اول گیاهان دارویی که که به صورت خشک شده می باشند و گیاهانی هستند که به صورت به صورت بسته بندی شدهتولید و پیدا میشوند و همچنین گیاهانیکه به صورت فرآوری شده تولید و تکثیر می شوند که می‌توان در فصول مختلف سال از آنها استفاده کرد.

برای خلاصه کردن مطلب در مورد ثبت شرکت گیاهان دارویی و یا ثبت شرکت بسته بندی گیاهان دارویی تنها به این نکته اشاره می‌کنیم که داروهای گیاهی موثر و مرغوب و باکیفیت داروهایی هستند که پس از خشک کردن  گیاه و یا فراوری به صورت تایید شده جهت توزیع آماده میشود که توسط شرکت های مورد تایید توزیع و بسته بندی می شوند.

از جمله این گیاهان پر طرفدار و پرفروش می توان به گیاه زعفران دارچین و گیاه زنجبیل و آویشن اشاره نمود.

در رابطه با گیاه زنجبیل و آویشن میتوان به این نکته اشاره کرد که از این گیاهان در فصول سرد جهت پیشگیری و یا درمان بیماری های مربوط به سرماخوردگی و آنفولانزا از استفاده خواهد شد همچنین در مورد گیاهانی مانند نعنا و شاتره میتوان از این گیاهان برای درمان بیماری های گوارشی استفاده نمود.

ثبت شرکت داروهای گیاهی و یا ثبت شرکت گیاهان دارویی

حالا که در رابطه با گیاهان دارویی صحبت کردیم حالا نوبت آن است در مورد شرکتی که برای ثبت گیاهان دارویی و یا داروهای گیاهی استفاده میشود صحبت کنیم.

این نوع شرکت می تواند با موضوع فعالیت گیاهان دارویی و خرید فروش تولید و بسته بندی گیاهان دارویی و توزیع گیاهان درمانی دارویی به ثبت برسد که ممکن است در صورت نیاز مجوز قبل از ثبت شرکت از متقاضی در یافت شود همچنین در نظر داشته باشید جهت ثبت شرکت گیاهان دارویی میتوانید به موضوع فعالیت خود موضوع صادرات واردات و شرکت در مناقصات و مزایداتهم اضافه نمایید.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت داروهای گیاهی یا گیاهان دارویی

ابتدا باید در نظر داشته باشید که برای ثبت هرگونه ثبت شرکت داروهای گیاهی احتیاج به داشتن مدارک هویتی و همچنین نداشتن سوء پیشینه کیفری می باشد.

البته در نظر داشته باشید که ممکن است در برخی موارد ثبت شرکت گیاهان دارویی نیاز به مجوز از سازمان مربوطه خواهد داشت البته این موضوع بستگی به اداره ثبت شرکت ها دارد و همچنین موضوعی که تنظیم می شود باید جهت ثبت شرکت گیاهان دارویی مرتبط با موضوع گیاهان دارویی باشد

نکته مهم برای اینکه بدانیم  جهت ثبت شرکت بسته بندی داروهای گیاهی باید موارد زیر را در نظر بگیریم

اول در صورت لزوم داشتن پروانه تاسیس از وزارتخانه معتبر یا سازمان مربوطهکه قبل تر بدان اشاره کردیم

دوم داشتن امکانات کافی جهت ثبت شرکت داروهای گیاهی

سوم داشتن یک محلی جهت ثبت کردن آدرس شرکت به همراه کد پستی معتبر

انواع شرکت های دارویی جهت ثبت در اداره ثبت شرکت ها

ثبت شرکت گیاهان دارویی و یا ثبت شرکت داروهای گیاهی به دو نوع مختلف ثبت شرکت با مسئولیت محدود و ثبت شرکت سهامی خاص به ثبت رسیده میشود.

 در نظرداشته باشید ثبت شرکت داروهای گیاهی با مسئولیت محدود می تواند به صورت انواع شرکت مسئولیت محدود به ثبت برسد منظور از انواع شرکت مسئولیت محدود این است که می‌تواند شرایط زیر را داشته باشد

شرکت های که مربوط به ثبت شرکت داروهای گیاهی برای مسئولیت محدود می باشد شامل حداقل دونفر یا دو شریک جهت ثبت شرکت می باشد

حداقل سرمایه جهت ثبت شرگت داروهای گیاهی یک ۱۰۰ هزار تومان می باشد که باید کل سرمایه در بانک مربوطه واریز شود

  جهت شرکت داروهای گیاهی با مسئولیت محدود داشتن بازرس الزامی نمی باشد

همچنین میتوانید جهت ثبت شرکت  با مسئولیت محدود جهت موضوع گیاهان دارویی یا ثبت شرکت داروهای گیاهی از هیئت مدیره خارج از شرکا استفاده کرد.

برای ثبت شرکت داروهای گیاهی به صورت سهامی خاص در نظر داشته باشید که جهت شرکت داروهای گیاهی به صورت سهامی خاص حداقل به ۵ نفر احتیاج دارید این پنج نفر شامل سه سهامدار و دو بازرس می باشد.

حداقل سرمایه در شرکت داروهای گیاهی به صورت سهامی خاص ۱۰۰ هزار تومان می باشد

در نظر داشته باشید جهت ثبت شرکت داروهای گیاهی به صورت سهامی خاص باید تمامی سرمایه لازم در حسابی در بانک مربوطه که خودتان انتخاب میکنید واریز گردد یعنی ۱۰۰ درصد سرمایه باید در حساب بانک مربوطه مقوم شود.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت داروهای گیاهی و یا گیاهان دارویی

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت گیاهان دارویی به صورت مسئولیت محدود شامل مدارک هویتی گواهی سوئ پیشینه کیفری و امضای اساسنامه و شرکتنامه و تقاضانامه و همچنین داشتن ثبت نام ثنا می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت گیاهان دارویی به صورت سهامی خاص شامل مدارک هویتی گواهی سوئ پیشینه کیفری و امضای اساسنامه و اظهارنامه و تقاضانامه و همچنین داشتن ثبت نام ثنا می باشد.

نکته مهم این که در صورت لزوم و نیاز گرفتن مجوز مربوطه در صورت مجوزی بودن مضوعی خاص در این زمینه از سازمان و یا نهاد مربوطه می تواند کمک شایانی جهت ثبت شرکت شمت نماید.

اما در نظرتان باشد موضوع کلی جهت خرید فروش تولید بسته بندی و صادرات و واردات احتیاجی به گرفتن مجوز ندارد.

هزینه ثبت شرکت داروهای گیاهی و یا گیاهان دارویی چقدر است؟

هزینه ثبت شرکت بسته بندی گیاهان دارویی مانند شرکت های دیگر بسته به نوع آن که مسئولیت محدود و یا سهامی خاص باشد متفاوت می باشد و با توجه به رشد روز افزون تورم از شما خواهش می کنیم جهت استعلام هزینه با شماره ۰۲۱۴۳۰۰۰۰۵۶ تماس حاصل فرمایید.

اما هزینه ثبت شرکت آن هم به صورت مجوزی ویا دارویی می تواند بسیار متفاوت و متغییر باشد پس این نکته را در نظر بگیرید که دچار سردرگمی نشوید.

 

ثبت شرکت گیاهان دارویی

جمع بندی نهایی در مورد ثبت شرکت گیاهان دارویی و فواید ثبت آن

 از فواید ثبت شرکت گیاهان دارویی و یا ثبت شرکت داروهای گیاهی می توان به این موضوع اشاره کرد که اگرکسی بخواهد جهت تولید بسته بندی و یا تکثیر و فروش انواع گیاهان دارویی و درمانی اقدام نماید می تواند به صورت کاملا قانونی درخواست مجوز مربوطه را از سازمان مربوطه اقدام کند و درخواست نماید

داشتن یک شخصیت حقوقی و یا شرکت که بتواند به کار شما یک هویت ببخشد و نتیجتاً میتوانید از مرجع های ذی صلاح مجوزهای لازم را اخذ نمایید و نتیجه آن می‌تواند بسیار مفید و حائز اهمیت باشد چرا که ثبت شرکت گیاهان دارویی و یا داروهای گیاهی و تنها وسیله ای است که می‌تواند از این طریق مجوزهای لازم برای تولید و یا حتی بسته بندی و یا حتی تکثیر تکثیر گیاهان دارویی از آن استفاده کرد.

حتی میتوانید با این ثبت موضوعات دیگری که مربوط به این شرکت و موضوع فعالیت باشد از آن استفاده کرد.

از نظرما بهترین نوع ثبت شرکت گیاهان دارویی و یا ثبت شرکت داروهای گیاهی شرکت مسئولیت محدود می باشد چراکه شرکت مسئولیت محدود یا شرکت با مسئولیت محدود شرکتی است که دارای بار تعهدی و تضامنی بسیار پایین‌تری بوده و در نتیجه برای این مدل کارها که فقط کار تولید تکثیرو بسته بندی و تولید گیاهان دارویی می باشد بسیار مناسب میباشد از دیگر امکانات شرکت با مسئولیت محدود برای موضوع گیاهان دارویی و یا داروهای گیاهی می‌توان به این موارد اشاره کرد که حداقل با دو نفر شریک می توان این شرکت را به ثبت و در آن دوباره بازرس اصلی و بازرس علی البدل به هیچ عنوان اجباری نیست

همچنین می‌توان برای بالا بردن بار تعهدی و بار تضامنی شرکتهای داروهای گیاهی و یا گیاهان دارویی با مسئولیت محدود سرمایه مربوطه را افزایش داده و از آن جهت برای شرکت در مناقصات و مزایدات در این مدل شرکت ها از آن استفاده کرد.

اما در نظر داشته باشید هیچ تفاوتی بین شرکت با مسئولیت محدود برای داروهای گیاهی و یا شرکت سهامی خاص برای گیاهان دارویی توجود ندارد و فقط از نوع شرکت است که متفاوت است که در ابتدا به آن اشاره کدیم

صرفاً پیشنهاد ما برای ثبت شرکت برای گیاهان دارویی گیاهان داروهای گیاهی ثبت شرکت مسئولیت محدود می باشد و در غیر این صورت شما می توانید شرکت سهامی خاص برای گیاهان دارویی و یا داروهای گیاهی اقدام نماید و به ثبت برسانید و هیچگونه محدودیتی از بابت ثبت شرکت نخواهید داشت.

 

آیا ثبت شرکت داروهای گیاهی احتیاج به اخذ مجوز از مرجع خاصی دارد؟

ثبت شرکت گیاهان دارویی با موضوعات خاص در یک سری موارد ممکن است نیاز به مجوز داشته باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت گیاهان دارویی چه مدارکی می باشند؟

مدارک هویتی گواهی سوء پیشینه و ثبت نام ثنا از مهم ترین مدارک می باشند.

هزینه ثبت شرکت گیاهان دارویی تفاوتی با شرکت های معمولی دارد؟

خیر هزینه ثبت شرکت گیاهان دارویی در صورت نداشتن مجوز تفاوتی با شرکت های دیگر ندارد

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *