ثبت شرکت در ایران (۱-مراحل جدید ۲-مدارک مورد نیاز ۳-هزینه های جاری ۴- نحوه ثبت در شرکت در ایران

ثبت شرکت در ایران

 

ثبت شرکت در ایران

ثبت شرکت در ایران به زبان ساده

در این بخش، قصد داریم به بررسی هزینه‌ها، مراحل، و انواع شرکت‌ها در ایران بپردازیم، همچنین محبوب‌ترین شرکت‌ها در این کشور را نیز مورد بررسی قرار دهیم همراه با توضیحاتی درباره نحوه ثبت شرکت در ایران.

 

 هزینه ثبت شرکت در ایران چقدر است ؟ 

  با توجه به هزینه های ثبت شرکت در ایران و تورم روز به روزی کشور ما, نمی توان قیمت و هزینه دقیق برای ثبت شرکت در ایران در نظر گرفت اما در حال حاضر یک سری  هزینه ها به صورت ثابت در تمامی ثبت شرکت ها  صورت می گیرد.

در ایران، ثبت شرکت سهامی خاص دارای هزینه‌هایی است که بستگی به عوامل مختلفی از جمله تعداد اعضا، موضوع فعالیت، سرمایه اعلامی و غیره دارد. به طور کلی، هزینه ثبت شرکت سهامی خاص معمولاً میانگینی بین ۵ تا ۱۰ میلیون تومان تخمین زده می‌شود، اما این مبلغ ممکن است بر اساس مواردی که ارائه کرده‌اید، متغیر باشد.

برای مثال، تعداد خطوط موضوع فعالیت در اسناد ثبتی و مقدار سرمایه اعلامی می‌تواند تأثیرگذار باشد و باعث افزایش یا کاهش هزینه‌های ثبت شرکت شود. همچنین، هزینه‌های اضافی ممکن است برای اخذ مجوزها یا مدارک دیگر نیز لازم باشد که به افزایش کل هزینه‌ها منجر می‌شود.

 

 

چند دسته شرکت در ایران به ثبت می رسند؟

محدودیت‌هایی برای ثبت شرکت‌ها در ایران وجود دارد و تنها برخی از انواع شرکت‌ها قابل ثبت هستند. این محدودیت‌ها ممکن است به دلایل قانونی، مالی یا سایر موارد باشند که توسط مقامات اداری تعیین شده‌اند.

از آنجا که تنها برخی از انواع شرکت‌ها قابل ثبت هستند، ممکن است نیاز باشد موارد دیگر را با شرکت‌هایی که به ثبت می‌رسند تطبیق دهید. برای مثال، اگر از انواع شرکت‌هایی که به راحتی قابل ثبت هستند، تعداد محدودی وجود دارد، ممکن است نیاز باشد انواع دیگر را در نظر بگیرید یا راهکارهای دیگری را برای تأسیس شرکت‌تان اعمال کنید.

با این وجود، با مشاوره وکیل یا کارشناس حقوقی می‌توانید اطلاعات دقیق‌تری در این خصوص کسب کنید و بهترین راه حل برای ثبت شرکت خود را پیدا کنید.

اما مهم ترین و گرانترین نوع شرکت جهت ثبت شرکت در ایران در حال حاضر  شرکت با مسئولیت محدود می باشد.

با توجه به توضیحات شما، می‌توان به این نتیجه رسید که هزینه ثبت شرکت در ایران، به خصوص برای انواع خاص شرکت‌ها مانند شرکت‌های مسئولیت محدود، ممکن است بیشتر از هزینه‌های معمولی برای سایر انواع شرکت‌ها باشد. این افزایش هزینه به دلیل الزام به تایید اتاق بازرگانی و پرداخت هزینه‌های خاص مربوط به این تایید است.

همچنین، اضافه به هزینه‌های ثبت شرکت شامل حق الثبت، هزینه روزنامه رسمی و حق الدرج، هزینه‌های دیگری مانند هزینه‌های موسسات و وکیل نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شود.

در نهایت، هزینه‌های کارمزد نیز باید در نظر گرفته شود که می‌تواند بسته به شهرت و اعتبار موسسه مورد نظر و همچنین زمان و دقت ثبتی که فراهم می‌کنند، متفاوت باشد.

با این اطلاعات، ممکن است هزینه‌های ثبت شرکت در ایران برای شما متغیر باشد و بستگی به شرایط خاص شما و نیازهای شرکتیتان داشته باشد. برای دقیق‌ترین اطلاعات، توصیه می‌شود با مشاوران حقوقی یا وکلای متخصص مشورت کنید.

 

ثبت شرکت در ایران
انواع شرکت در ایران

هزینه های ثبت شرکت در ایران یه صورت جز به جز:

می‌توان هزینه‌های ثبت شرکت در ایران را به دو دسته تقسیم کرد:

۱. هزینه‌های ثبت شرکت: این هزینه‌ها شامل پرداختی‌هایی است که به اداره ثبت شرکت‌ها پرداخت می‌شود. این شامل موارد زیر می‌شود:

  • حق الثبت: این هزینه به میزان متناسب با سرمایه اولیه شرکت و همچنین موضوع فعالیتی که شما برای شرکت در نظر می‌گیرید، تعیین می‌شود.
  • هزینه‌های متفرقه: این هزینه‌ها شامل هزینه‌های دیگری است که به طور جداگانه باید در نظر گرفته شود. این ممکن است شامل هزینه‌های مربوط به مشاوره وکیل یا شرکت‌های خدمات ثبتی باشد و بسته به تصمیم شما برای انتخاب روش ثبت، متفاوت خواهد بود.

با توجه به این دو دسته هزینه، هزینه کل ثبت شرکت در ایران می‌تواند متغیر باشد و بستگی به مواردی از جمله سرمایه اولیه، موضوع فعالیت و روش انتخابی برای ثبت دارد. بهتر است با مشاوران حقوقی یا وکلا در این زمینه مشورت کنید تا هزینه‌های دقیقتری را برآورد کنند.

هزینه های ثابت ثبت شرکت در ایران

جهت ثبت شرکت در ایران یک سری هزینه ها هستند که  جزو لاینفک هزینه های ثبت شرکت در ایران می باشندکه  شامل هزینه پلمپ دفاتر و هزینه پست و ارسال به اداره ثبت شرکتها و هزینه خرید پاکت پستی هم میتونه جزو هزینه هایی باشه که برای هزینه های متفرقه برای ثبت شرکت در نظر گرفته میشود

 

هزینه های روزنامه رسمی و کثیر النتشار جهت ثبت شرکت در ایران

هزینه‌های مربوط به آگهی در روزنامه و روزنامه‌های کثیرالانتشار می‌تواند بر هزینه ثبت شرکت تأثیرگذار باشد. این هزینه‌ها ممکن است بسته به عواملی مانند اندازه کادر آگهی، نوع روزنامه و رنگی یا سیاه و سفید بودن آگهی، متغیر باشد.

روزنامه‌های مختلف هزینه‌های متفاوتی دارند و انتخاب روزنامه برای انتشار آگهی نیز می‌تواند تأثیرگذار باشد. همچنین، رنگی یا سیاه و سفید بودن آگهی نیز می‌تواند بر هزینه آن تأثیر بگذارد.

با توجه به اطلاعات ارائه شده توسط شما، هزینه‌های مربوط به روزنامه‌های کثیرالانتشار ممکن است بین۹۰۰ تا ۲ میلیون تومان باشد. این مبلغ ممکن است بسته به مواردی مانند اندازه و نوع آگهی، روزنامه مورد نظر و رنگی یا سیاه و سفید بودن آگهی، متغیر باشد.

در نهایت، برای دقیق‌ترین اطلاعات درباره هزینه‌های آگهی در روزنامه و روزنامه‌های کثیرالانتشار، توصیه می‌شود با اداره مربوطه تماس بگیرید یا با مشاوران تبلیغاتی یا رسانه‌ای مشورت کنید.

 

    راهنمای ثبت شرکت در ایران

ثبت شرکت در هر کشوری به یک سری قوانین، آداب و رسوم خاصی وابسته است که برای افرادی که در حوزه این فعالیت فعال هستند، آشنا بودن با آنها بسیار حیاتی است. انتخاب نوع شرکت نیز از جمله گام‌های مهم در این روند است و نیاز به بررسی دقیق و شناخت دقیق از موضوع فعالیت و نوع شرکتی است که بهترین و مطمئن‌ترین گزینه را فراهم می‌کند.

با توجه به اطلاعاتی که ارائه دادید، شرکت‌های با مسئولیت محدود، شرکت‌های سهامی خاص، شرکت‌های تضامنی و موسسات غیرتجاری از جمله گزینه‌های مناسب برای ثبت شرکت در ایران می‌باشند. انتخاب نوع شرکت به وابستگی به موضوع فعالیت، تعداد شرکا و دیگر عوامل است. برای هر فرد و شرکت، توصیه می‌شود تا با مشاوران حقوقی مشورت کند تا بهترین گزینه را برای ثبت شرکت خود انتخاب کند.

 

 ثبت شرکت با مسئولیت محدود در ایران

 

شرکت با مسئولیت محدود در ایران برای انجام فعالیت‌های تجاری مانند صادرات، واردات، خرید و فروش، معمولاً به عنوان یک شرکت تجاری در نظر گرفته می‌شود. این نوع شرکت از حداقل دو تشکیل‌دهنده شریک تشکیل می‌شود و بار تضامنی و تعهدی آن معمولاً بسیار پایین است.

موضوعاتی که به صورت معمول برای ثبت شرکت با مسئولیت محدود در نظر گرفته می‌شوند، شامل مواردی مانند ثبت شرکت تجهیزات پزشکی، ثبت شرکت بازرگانی، ثبت شرکت واردات و صادرات، ثبت شرکت داروهای پزشکی و سایر فعالیت‌های تجاری مرتبط می‌شود. این شرکت‌ها می‌توانند از نوع شرکت‌های با مسئولیت محدود در نظر گرفته شوند و به عنوان یک وسیله قانونی برای انجام فعالیت‌های تجاری و تجارت بین‌المللی فعالیت کنند.

    در باره ثبت شرکت با مسئولیت محدود باید این نکته را یاداور شویم که درسته که هزینه‌های بالاتری برای موکلین و مخاطبان در برخواهد داشت اما می‌تواند کلیه نیازهای کسانی که قصد ثبت شرکت در ایران  و انجام فعالیت اقتصادی را دارند برآورده کنند.

همچنین از نکات مهم و کلیدی ثبت شرکت مسئولیت محدود این است که همزمان پس از ثبت این نوع شرکت درخواست کد اقتصادی و دریافت گواهی ارزش افزوده و کد کارگاهی هم داده میشود.

یکی از ویژگی‌های مختص شرکت‌های با مسئولیت محدود، کاهش بار تعهدی و تضامنی نسبت به دیگر انواع شرکت‌ها می‌باشد. این ویژگی ممکن است برخی از افراد را به دلیل کمتر بودن ریسک مالی و حقوقی جذب کند. با این حال، این کاهش بار تعهدی ممکن است به طور مخاطره‌آمیزی برای برخی از سهامداران و مخاطبان ثابت شود.

با استفاده از ترفندها و شیوه‌های حقوقی، ممکن است بار تعهدی و مسئولیتی شرکت با مسئولیت محدود را افزایش داد. این شامل استفاده از ترتیب‌های قانونی، توافقنامه‌ها و قراردادهای محدوده، و تدابیر حقوقی دیگر می‌شود. با این اقدامات، شرکت می‌تواند به راحتی بار تعهدی و تضامنی خود را افزایش دهد و میزان مسئولیت سهامداران را گسترش دهد، اما باید توجه داشت که این ترفندها باید با رعایت قوانین و مقررات مربوطه صورت گیرد تا همه اعضا و سهامداران حقوق خود را دریافت کنند و همچنین مشکلات حقوقی را به حداقل برسانند.

 

دریافت گواهی ارزش افزوده
دریافت گواهی ارزش افزوده و پلمپ دفاتر

 

  ثبت شرکت سهامی خاص در ایران

شرکت سهامی خاص به عنوان یک نوع شرکت تجاری در ایران شناخته می‌شود که حتی در صورت انجام فعالیت‌های تجاری مانند صادرات، واردات، خرید و فروش، عمل نکند. این نوع شرکت معمولاً از حداقل سه نفر سهامدار و دو نفر بازرس تشکیل شده است و بار تعهدی آن بر عهده سهامداران است.

در شرکت سهامی خاص، داشتن بازرس الزامی است و این یکی از دلایلی است که این نوع شرکت محبوب‌ترین گزینه برای ثبت در اداره ثبت شرکت‌ها است. این موضوع نشان می‌دهد که این نوع شرکت به دلیل شفافیت و حفظ حقوق سهامداران و مخاطبان، جذابیت زیادی دارد و افراد بیشتری به این گزینه متمایل هستند.

 در ایران این شرکت به دلیل اعتبار و بار تعهدی بالایی که دارد دارای طرفداران خاص خود در ایران می باشد شرکت سهامی خاص می تواند در مناقصات مزایدات و نمایشگاه ها شرکت کرده و با استفاده از اعتبار خود می‌تواند در این مناقصات و مزایدات پروژه جدید دریافت نماید.از این رو ثبت شرکت سهامی خاص بسیار پر طرفدار است.

بار تعهدی یک شرکت به معنای تعهد سهامداران به پرداخت مبلغی از مالیات، بدهی‌ها و سایر مسئولیت‌های مالی شرکت است. این بار تعهدی معمولاً به نسبت درصد سهامی که هر سهامدار دارد، محاسبه می‌شود. به عبارت دیگر، هر سهامدار باید مبلغی از مسئولیت‌های مالی شرکت را بر اساس سهمی که در شرکت دارد، پرداخت کند.

با توجه به مثالی که فرمودید، اگر یک سهامدار ۲۰ درصد از سهام شرکت را داشته باشد و میزان ضرر و زیان شرکت به میزان ۱۰ میلیون تومان باشد، این سهامدار باید به اندازه ۲۰ درصد از این مبلغ یعنی ۲ میلیون تومان، به عنوان بار تعهدی خود پرداخت کند. این بار تعهدی معمولاً برای حفظ حقوق سهامداران و اطمینان از پرداخت تعهدات شرکت است و به عنوان یک اصل اساسی در مدیریت مالی و حقوقی شرکت‌ها مورد توجه قرار می‌گیرد.

ثبت شرکت تضامنی در ایران

 

شرکت تضامنی یک نوع شرکت است که از حداقل دو شریک تشکیل می‌شود و بار تعهدی و تضامنی بسیار بالایی دارد. این بار تعهدی تضامنی به هر یک از شرکا در شرکت باز می‌گردد و این افراد مسئولیت متقابلی در قبال تعهدات و بدهی‌های شرکت دارند.

برای ثبت شرکت تضامنی در ایران، شما باید نام شرکت را به همراه نام افرادی که در شرکت دارای سهم هستند، اعلام کنید. به عنوان مثال، “شرکت تضامنی رضایی و شرکا” یا “شرکت تضامنی محسنیان و شرکا”. در این صورت، افرادی که نامشان در نام شرکت قرار دارد، متضمن بار تعهدی و تضامنی شرکت برای امور قراردادی و تعهدات نسبت به اشخاص ثالث می‌باشند و به این ترتیب، هر یک از آنها در مواجهه با بدهی‌ها و تعهدات شرکت مسئولیت دارند.

 

 ثبت موسسه غیر تجاری در ایران

موسسه غیرتجاری نیز یک نوع شرکت است که در آن هیچگونه فعالیت خرید و فروش، صادرات و واردات، یا تجارت صورت نمی‌گیرد و این نوع موسسات صرفاً جهت انجام امور خدماتی در ایران تشکیل می‌شوند.

به عنوان مثال، این نوع شرکت‌ها ممکن است امور خدمات حقوقی، خدمات نظافت در منازل، خدمات پرستاری و پزشکی، و سایر خدمات مرتبط را ارائه دهند. این موسسات معمولاً به منظور ارائه خدماتی به افراد و جوامع محلی تاسیس می‌شوند و هدف آنها ارتقاء سطح خدمات و رفاه عمومی است، به عبارت دیگر، بهبود کیفیت زندگی افراد و جوامع محلی را تحت پوشش قرار می‌دهند.

 در نظر داشته باشید که حتی در اداره ثبت شرکت ها هم از موسسات به عنوان موسسه غیر تجاری و غیر انتفاعی نام برده می شود.

 

 شرایط ثبت شرکت در ایران

 

ثبت شرکت در ایران یک مرحله مهم در راه اندازی یک کسب و کار است و معمولاً برای انجام بسیاری از فعالیت‌های تجاری و خدماتی در ایران این مرحله ضروری است. اما، قبل از اینکه شما اقدام به ثبت شرکت کنید، بهتر است نیازهای واقعی و موارد مرتبط با کسب و کار خود را بررسی کنید.

برای مثال، برخی از کسب و کارها ممکن است بتوانند بدون ثبت شرکت به راه اندازی کسب و کار خود بپردازند، مثلاً با دریافت مجوز از صنف مربوطه یا ایجاد یک وب‌سایت. در این صورت، وارد وادی ثبت شرکت نشوید و از هزینه‌ها و زمانی که برای ثبت شرکت صرف می‌شود صرفه‌جویی کنید.

بنابراین، قبل از اقدام به ثبت شرکت، بهتر است با مشاوران حرفه‌ای مشاوره کنید تا نیازهای واقعی کسب و کار خود را بررسی کنید و تصمیم مناسبی را بگیرید. این کار به شما کمک می‌کند از هدر رفتن وقت و هزینه‌های اضافی جلوگیری کنید و بهترین راه‌حل برای شروع کسب و کار خود را پیدا کنید.

 

 استعلام ثبت شرکت در ایران

استعلام ثبت شرکت در ایران هم همانند ثبت برند دارای انجام یک سری پیش زمینه ها است.  از اینکه بدانید چه شرکتی می خواهید ثبت بکنید و یا چه نامی می خواهید به ثبت برسانید که می‌تواند به شما کمک شایانی نماید.

این موارد مهمی هستند که قبل از ثبت شرکت باید در نظر گرفته شوند. انتخاب نام مناسب برای شرکت، انتخاب مدل مناسب شرکت و انجام استعلام‌های لازم، همه اینها مراحلی هستند که به طور دقیق باید پیگیری شوند.

با استعلام نام و نوع شرکت، می‌توانید از تداخل با نام‌های مشابه یا نوع شرکت‌های مشابه پیشگیری کنید و اطمینان حاصل کنید که نام و نوع شرکت شما مناسب و قابل قبول است.

همچنین، امضای الکترونیکی نیز یک نکته مهم است که باید در نظر گرفته شود. با فعال شدن قانون امضای الکترونیکی، حضور افراد در شرکت و سهامداری آنها نیازمند داشتن امضای الکترونیکی و توکن مربوطه خواهد شد. این موضوع نشان می‌دهد که فرآیند ثبت شرکت به صورت الکترونیکی و مدرن‌تر خواهد شد.

با دریافت توکن و امضای الکترونیکی، فرآیند ثبت شرکت بهبود می‌یابد و به روزرسانی می‌شود، اما حتماً نیاز به اطلاعات دقیق و راهنمایی از مشاوران متخصص دارید تا از این فرآیند به درستی و بدون مشکلات عبور کنید.

 

   آیا ثبت شرکت در ایران مشمول مالیات میشود؟

ثبت شرکت در ایران به تنهایی مشمول مالیات نخواهد شد اما مهم‌ترین مسئله این است که پس از ثبت شرکت شما باید نسبت به اخذ کد اقتصادی و دریافت گواهی ارزش افزوده و گرفتن کد مالیاتی اقدام نمایید و در صورت داشتن درآمد مالیات مربوطه را پرداخت نمایید. این از قوانینی است که در سال های اخیر توسط اداره ثبت شرکتها و همچنین اتاق بازرگانی ایران و تهران وضع شده و شما می بایست نسبت به دریافت این موارد اقدام نمایید.

 اما در نظر داشته باشید در صورت نداشتن درآمد بیان داشتن هرگونه تراکنش بانکی شما مشمول مالیات نخواهد شد.  

 

 مدت زمان ثبت شرکت در ایران چقدر است؟

در نظر داشته باشید مدت زمان ثبت شرکت در ایران می تواند از هفت روز تا سه هفته به طول  بیانجامد این موضوع به عوامل مختلفی بستگی دارد.

 می تواند به این موضوع بستگی داشته باشد که شما چه نامی را انتخاب میکنید موضوع فعالیت شما چیست اینکه موضوع فعالیت شما مجوزی هست یا خیر و یا حتی داشتن یک شرکتی که دارای مجوز بسیار خاص  باشد که می تواند حتی زمان ثبت شرکت شما را تا سه تا شش ماه افزایش بدهد.

 اما به طور کل ثبت شرکت در ایران حدود ۷ الی ۱۵ روز به صورت میانگین انجام خواهد شد.

 

 مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در ایران چه ها هستند؟

در نظر داشته باشید مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در ایران در حال حاضر فقط مدارک هویتی افرادی که در شرکت حضور خواهند داشت مورد احتیاج هست و هیچ گونه مدرک دیگری نیازی به ارائه در اداره ثبت شرکت ها نمی باشد.

 گفتن این نکته حائز اهمیت است که پس از دریافت مدارک و قبل از ارسال مدارک نیاز است که شما یک گواهی سوء پیشینه هم به صورت آنلاین درخواست نمایید که این امر توسط کارشناسان موسسه ما به نمایندگی از طرف شما انجام خواهد شد.

 

 آیا جهت ثبت شرکت باید حتماً یک آدرس داشته باشیم؟

 

نکته بسیار مهم جهت ثبت شرکت داشتن یک آدرس دقیق و واقعی میباشد.
ما به شما پیشنهاد می کنیم که قبل از ثبت شرکت حتماً یک آدرس تجاری داشته باشید که پس از آن بتوانیم از مزایای اداری و تجاری بودن آدرس خود استفاده نمایید.
به این صورت که به هنگامی که شما یک شرکت را ثبت می‌کنید

پس از آن احتیاج به دریافت کد اقتصادی دریافت گواهی ارزش افزوده و حتی پس از آن ها می توانید برای کارت بازرگانی اقدام نمایید.


داشتن یک آدرس واقعی که بتوان در آن استفاده از ارسال و دریافت های پستی صورت بگیرد شدیداً الزامی است اما برای کسانی که قصد دارند ابتدا شرکت خود را ثبت کند و پس از مدتی آدرس خود را تغییر دهند می‌توانند از آدرس منزل خود به صورت موقتی استفاده نمایند و پس از آن آدرس شرکت خود را به جای اداری و تجاری تغییر دهند.

شرکت های پر طرفدار جهت ثبت در ایران

 حالا که تا اینجا در مورد انواع مراحل و همچنین هزینه ها و همچنین انواع شرکت ها صحبت کردیم بهتر است در مورد شرکتهای  دیگر هم صحبتی داشته باشیم که  معمولاً پس از انتخاب ثبت شرکت در ایران که از چه نوع باشد باید به این نتیجه برسیم.

این که آن شرکت می تواند دارای چه موضوع فعالیتی باشد.شرکت هایی که می توانیم از آنها نام ببریم می توانیم شرکت های ساختمانی , شرکت‌های سرمایه‌گذاری , شرکت‌های دارویی ,  شرکت‌های رایانه‌ای ,  شرکت‌های گردشگری ,  و شرکت‌های دانش‌بنیان , نام برده که هرکدام مزیت ها و خصایص خاص خود را دارند.

ما به شما پیشنهاد می کنیم قبل از انتخاب هر یک از این شرکت ها ابتدا توسط مشاوران ما مشاوره شوید تا بهترین نوع شرکت به همراه بهترین موضوع فعالیت را انتخاب نمایید در نظر داشته باشید که جهت ثبت شرکت در ایران گرفتن مشاوره از مشاوران ما کاملا رایگان و مجانی خواهد بود.

 

ثبت شرکت در ایران
ثبت شرکت در ایران

 

 

 

هزینه ثبت شرکت در ایران حدودا چقدر می باشد.

با توجه به توضیحاتی که داده شده هزینه ثبت شرکت در ایران چیزی بین ۵ تا ۹ ملیون تومان متغیر می باشد.

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در ایران چه ها هستند؟

مدارک مورد نیاز جهت ثبت شرکت در ایران شامل مدارک هویتی و داشتن ثبت نام ثنا می باشند.

بدون دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *